Stian. Posted July 24, 2014 Posted July 24, 2014 Hei ! Har et irriterende problem med venstre blink lys på bilen min Blink lyset framme i selve lykten nekter og virke( ja har prøvd å skifte pære) Men det hjelpte ingenting.. Noen som vet ka som kan vere feilen ? Quote
Khan1 Posted July 24, 2014 Posted July 24, 2014 Kan være dårlig kontakt i pæreholderen. Prøv med en ny pæreholder Quote
Toalmar Posted July 24, 2014 Posted July 24, 2014 Hei Har du målt inn på holderen så du vet om det er strøm der? Quote
Stian. Posted July 24, 2014 Author Posted July 24, 2014 Takker for svar ! Eg har prøvd me pære holderen fra andre siden Men hjalp ikkje.. Har ikkje prøvd og måle om der er strøm endå, e så knotete å komme te.. Quote
Stian. Posted July 29, 2014 Author Posted July 29, 2014 Har målt på polene på lykta idag der var ingen strøm.. Noen ide ?? Quote
Guest 1042 Posted July 29, 2014 Posted July 29, 2014 Alle lys venstre side foran styres primært fra SAM i motorrom. Det er ingen dedikerte sikringer til blinklys. I de fleste tilfeller ligger feilen mellom kontakt på lykt og pæreholder. Forstår det sånn at du ikke har strøm til kontakta på lykta. Da er feilen mest sannsynlig enten i ledningsnett mellom lykt og SAM, eller i selve SAM. En feilkodeavlesing vil sannsynligvis kunne se om SAM er defekt. Ellers har man gode instruksjoner i WIS og DAS (diagnoseprogrammet til "eldre" mercedeser.) for feilsøking, blant annet med oversikt over diverse målepunkter og annet. Forutsetter at man har tilgang til programmene. Quote
Wicky Posted July 30, 2014 Posted July 30, 2014 Skjedde sånn med meg også....bare at da døde alt i hele lampa..måtte bytte hele styreenheten hos Erik Arnesen..kom på 2500kr tror jeg ink mva jobb og deler...så er ikke så ille Quote
Stian. Posted July 30, 2014 Author Posted July 30, 2014 Takker for raske svar ! Denne SAM og styre enheten til lykta kor ligger de? Så kan eg vert fall begynne å måle og se etter feil på ledninger Quote
Guest 1042 Posted July 30, 2014 Posted July 30, 2014 Sitter ved venstre støtdempertårn. Er der det er sikringer og sånt Quote
Wicky Posted July 30, 2014 Posted July 30, 2014 Min lå foran fotbrønnen på passasjersiden... til tider så funka alt...da kona ikke satt med hæler der... Quote
Guest 1042 Posted July 30, 2014 Posted July 30, 2014 Det er en helt annen SAM Wicky. Den styrer lys og annet på høyre foran. For venstre side er den plassert i motorrom like bak støtdempertårnet Quote
Stian. Posted July 31, 2014 Author Posted July 31, 2014 Må få takke for god hjelp igjen ! Var lettere og få orden på enn eg trudde:p Tok av lokket der sikringene er og løfta litt i heile boksen sikringene står, og vips der virka det ! Quote
Recommended Posts