Christian Sørensen Posted October 10, 2014 Posted October 10, 2014 Kan noen forklare meg hva dette låst SBC greiene er for noe? Jeg har liksom aldri helt fått tak i det, og hvorfor mange har så skrekken for det. Quote
KennethJ Posted October 10, 2014 Posted October 10, 2014 Det betyr at nedtellingen til MB opprinnelig mente at systemet var ferdig er fullført, og at systemet da går i feil. Nå har MB også endret oppfatning underveis slik at de tåler flere aktiveringer har jeg forstått.. Hver gang man åpner førerdøren, skrur på/bruker vindusviskere (bremsene går på titt og ofte for å holde de tørre og fine i regnvær), bremser, osv går bremsene på, og det regnes som en aktivering.. Quote
FrodeS Posted October 11, 2014 Posted October 11, 2014 Det er mulig å få overhalt også. Jeg har sett priser rundt 3.000 Quote
Christian Sørensen Posted October 11, 2014 Posted October 11, 2014 Da ble jeg litt klokere hvertfall. Er det noen måte og se enkelt om man har mange aktiveringer igjen eller om det er noe og bekymre seg for? Min E220 CDI har nettopp passert 461000km kjørt, og er fra 2007. Kipt og stå strandet en plass, og denne tingen slår seg vrang. Egentlig et rart system også, har ikke hørt om andre som har noe liknende. Quote
KennethJ Posted October 11, 2014 Posted October 11, 2014 En 2007-modell er vel med facelift.. SBC ble droppet da faceliften kom, så da har du ikke den typen bremser. Quote
Fagerdaal Posted November 10, 2014 Posted November 10, 2014 Leste for en stund siden at Mercedes hadde gitt "livstidsgaranti" på SBC-pumpene siden det var mye feil på de? Stemmer dette? Har selv fått opp feilkode på den, men er uten PC til Star, så har ikke fått sjekka den.. Quote
FrodeS Posted November 10, 2014 Posted November 10, 2014 Livstidsgaranti er det nok neppe her i Europa. I USA er det en del ting som har fått lenger garanti enn hva vi har her. I England også. Quote
Rudi Posted November 11, 2014 Author Posted November 11, 2014 Snakket forsåvidt med en som har en 211 som bor i USA, han hadde fått byttet sin SBC på såkalt "lifetime warranty" Den var visst begrenset på 10 år. Quote
Fagerdaal Posted November 11, 2014 Posted November 11, 2014 Hmm.. Mente dette var en norsk side jeg leste det på, at noen hadde fått hele dekt på garanti, og noen hadde fått 70%, alt etter om bilen hadde fult servicehefte.. Må sjekke om jeg finner den igjen Quote
Rudi Posted November 11, 2014 Author Posted November 11, 2014 I utgangspunktet er det såvidt meg bekjent, i Norge, hhv 10 og 12 år avhengig av hva som er feilen på enheten. Hvorvidt merkeverkstedservice er et krav eller ikke avhenger av hva som er feil med enheten også. Quote
FrodeS Posted November 11, 2014 Posted November 11, 2014 Hmm.. Mente dette var en norsk side jeg leste det på, at noen hadde fått hele dekt på garanti, og noen hadde fått 70%, alt etter om bilen hadde fult servicehefte.. Må sjekke om jeg finner den igjen Det har gjerne vært dekt 100%, men avhengig av årstall og servicehefte. Vi fikk dekt 100% da bilen var i sitt 8. år. De forsøkte først å resette, men enheten ga ymse feilmeldinger, og nektet å samarbeide. Quote
Fagerdaal Posted November 11, 2014 Posted November 11, 2014 Hmm.. Mente dette var en norsk side jeg leste det på, at noen hadde fått hele dekt på garanti, og noen hadde fått 70%, alt etter om bilen hadde fult servicehefte.. Må sjekke om jeg finner den igjen Det har gjerne vært dekt 100%, men avhengig av årstall og servicehefte. Vi fikk dekt 100% da bilen var i sitt 8. år. De forsøkte først å resette, men enheten ga ymse feilmeldinger, og nektet å samarbeide. Hvordan modell var det? Fult servicehefte? Quote
Benzemannen Posted October 13, 2024 Posted October 13, 2024 Nå er 20 års garanti på SBC i Norge leste jeg nylig inne på en Facebook post. Quote
Recommended Posts