Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Jeg har nettopp anskaffet min første Mercedes, en E270 CDI 2001 modell. Jeg er veldig fornøyd så langt!

Eneste jeg savner på bilen er litt modernisering med tanke på mobil tilkobling for samtale og lyd, samt DAB radio.

Er det noen som har erfaringer med å oppgradere stereo på lignende Mercedes modell?

Ser at man kan få en Pioneer e.l. med bluetooth, DAB og IPhonekobling til under 2000 kroner. Er dette veien å gå, eller finnes det mer Mercedes originale oppgraderingsmuligheter?

De fleste bilstereomodellene fra Pioneer o.l. ser jo ut som et tivoli, ønsker helst å ikke bryte fullstendig med originalt interiør. Det ideelle måtte jo være om det gikk an å oppgradere originalt. Men dette er kanskje veldig dyrt/ikke mulig? Noen som vet?

Hvordan er muligheten for å kunne bruke original rattkontroll? Får man koblet dette til nyere stereo? Ønsker å kunne svare på telefonen med rattet når den er koblet på bluetooth evt. Mulighet for å styre volum, samt radiokanaler er også et sterkt ønske.

Hva er folks instilling til å sette inn tredjeparts stereo? Virker dette forringende på bilens verdi ved videresalg?

Takker for alle innspill!

Posted

Hei. Har du 1-din eller 2-din spiller fra før? Med tanke på videresalg er det sikkert lurt å spare på originalspilleren så kan du bytte hvis kjøper gjerne vil ha originalt.

Posted

Hei. Har du 1-din eller 2-din spiller fra før? Med tanke på videresalg er det sikkert lurt å spare på originalspilleren så kan du bytte hvis kjøper gjerne vil ha originalt.

Hei og takk for svar!

Hva menes med 1-din og 2-din?

Posted

Mange ettermarkesspillere (blant annet Pioneer) har spillere som ikke er veldig glorete også. Flere av dem går det blant annet an å bytte farge og endre lysstyrke i displayet. Pioneer vet jeg har overganger til multifunksjonsratt til flere av modellene. Undersøk litt om de forskjellige modellene og merkene, så finner du nok noe du blir fornøyd med.

Posted

Tiny audio c3

Dab adapter med bt (samtale og musikk)

Diskre boks som kan forsvinne nesten kar som helst..

Den sender på fm og har aux (jack) inngang/utgang

Har ein sån i vitoen min og er godt fornøgd:)

Då kan du bruke org radio med ratt kontroll

• 2 weeks later...
Posted

Jeg har Comand 2.0 fra en MB w203 (avantgard 2001) med Komplette utstyr fra a-å som kan selges.

- 2 dins Comand 2.0 som har radio, tv, navigation system og telefon funksjon hvor du har flere valg.

- Komplette høytrallere fremme + bak + 10" sub for hattehylle

- Nokia telefon og ladestasjon i toppen av midtconsollen

- Cd-veksler med 5 mulige cd'er du kan veksle mellom.

- (Skjermen justerer farge fra lys/mørk etter sensor som sitter i frontruta, hvis du har den dyre frontruta som eg knute til 11tusen.)

- Fungerer med rattfunksjoner.

Interessert?

40 46 03 08 isåfall :)