Guest Steffen Posted September 1, 2006 Share Posted September 1, 2006 Hei.. Prøvde Å montere åpent luftfilter på min 200 kompressor (203).Men Dette virket dårlig.. Bilen gikk som ei bøtte møkk etterpå !! Er dette normalt?? Takker for svar Steffen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ole anders Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 Hei! Skiftet til kn filter på min c 200 kompressor w202, fikk ikke noe spesiell forskjell, men sjekk om det er noe system mot luftmengdemåleren din. Hvis det er det kan den ha fått feile verdier å da vil det ikke bli noe drag i det hele tatt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars-Petter Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Man skal bare ha originalt luftfilter på disse motorene M111 da luftmassemåleren ikke tåler fukt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Kjenner ikke w111, men LMM (luftmassemåler) er normalt basert på 'hot-wire' prinsippet og det vil overraske meg om disse ikke tåler litt fukt. Vel - ECU'en kan sikkert få litt feil flowdata dersom det er mye fukt i lufta, vannsprut ol. Problemet til Steffen kan skyldes ujevn luft tilførsel som Ole Anders antyder. Disse greiene er sykt følsomme for strømings variasjoner - spes dersom sensoren står nær selve filteret (og uten nettingmønster). Prøv evt å flytte filteret lengre bort fra LMM'en med en rørbit. Har selv LMM'en stående ca 3" etter KN filter som forøvrig får en skvett regnvann/sprut innimellom - har gått helt greit så lang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.