Jump to content

Luftfilter C-200kompressor

Recommended Posts

Guest Steffen
Posted

Hei.. Prøvde Å montere åpent luftfilter på min 200 kompressor (203).Men Dette virket dårlig.. Bilen gikk som ei bøtte møkk etterpå  :x!! Er dette normalt??

Takker for svar

Steffen

• 2 weeks later...
Guest ole anders
Posted

Hei!

Skiftet til kn filter på min c 200 kompressor w202, fikk ikke noe spesiell forskjell, men sjekk om det er noe system mot luftmengdemåleren din. Hvis det er det kan den ha fått feile verdier å da vil det ikke bli noe drag i det hele tatt.

• 11 months later...
Posted

Kjenner ikke w111, men LMM (luftmassemåler) er normalt basert på 'hot-wire' prinsippet og det vil overraske meg om disse ikke tåler litt fukt. Vel - ECU'en kan sikkert få litt feil flowdata dersom det er mye fukt i lufta, vannsprut ol.

Problemet til Steffen kan skyldes ujevn luft tilførsel som Ole Anders antyder. Disse greiene er sykt følsomme for strømings variasjoner - spes dersom sensoren står nær selve filteret (og uten nettingmønster). Prøv evt å flytte filteret lengre bort fra LMM'en med en rørbit.

Har selv LMM'en stående ca 3" etter KN filter som forøvrig får en skvett regnvann/sprut innimellom - har gått helt greit så lang.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...