tormod88 Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Skal bytte olje på bilen å tenkte jeg skulle bestille på nett siden det bare er dyre bensinstationer i nærheten. Fant denne nettsiden. http://www.mister-auto.no/no/motorolje/castrol-14f6fa_g3224_a20714F6FA.html Er det noen som har bestillt der ifra? Syns det var veldig billig. Har en w210 220cdi. Er det noen som vet om noen andre nettsider? Hvilken olje bruker dere? Quote
Guest 1042 Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Jeg bruker mobil1 ESP på mine CDI-biler. Hva slags olje har bilen din gått på de siste oljeskiftene? Helsyntetisk? Halvsyntetisk? Viskositet? (viskositet er gjerne skrevet slik: 10W40) Quote
tormod88 Posted July 22, 2014 Author Posted July 22, 2014 Det er 10w40 mobil 1 nå ,sikkert helsyntetisk. Men det kan jeg sjekke. Quote
FrodeS Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 De er oppgitt å være utenlandsk firma. Punkt 7.3 i generelle betingelser bryter med norsk lov. Jeg ANTAR derfor at det er stor sjanse for å kunne få krav om fortolling (mva + gebyr) i tillegg til prisen som oppgis. Jeg har bare lest under generelle betingelser, men det sto ingen ting om dette der. Butikken er veldig lik en del andre, som tilsynelatende har svært hyggelige priser, men som viser seg å ikke være like hyggelige når alt kommer til alt. Jeg ville sjekket dette nøye før bestilling, evt. forholdt meg til et av firmaene klubben har avtale med. Stjerneservice og oljelageret er flinke når det kommer til olje. Medlemmer av klubben får rabatt hos begge. Quote
Guest 1042 Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Om du har mobil-olje med viskositet 10W40, så er det halvsyntetisk olje som bare heter mobil. Mye mulig den har gått på Mobil1 0W40. Mobil1 er levert i 0W40, 5W30 (ESP formula), 5W50. Og kanskje par til. Om du har brukt Mobil1 0W40 og er fornøyd, så ville jeg funnet det eller tilsvarende. Personlig tror jeg ikke det er store forskjeller på Mobil1 mot f.eks Castrol, men av tidligere erfaringer, så vet jeg at bytte av produsent kan (merk at det står kan og ikke vil) olje fra andre produsenter og annen kvalitet/viskositet medføre mer/mindre svetting fra motor, mer/mindre støy (eks ventiltikking eller hardere/mykere gange). Har ikke hørt noe om at OM611 (som er motorkoden på din motor) har vært veldig kresen på oljemerker og kvalitet. Vet det finnes par bensinmotorer i MB sitt sortiment som SKAL bruke fabrikksgodkjent olje pga trange oljekanaler. Quote
tormod88 Posted July 22, 2014 Author Posted July 22, 2014 Skal sjekke i morgen, har en i bilen. Er det noen bra norske sider som selger olje? Quote
Olaf Posted July 23, 2014 Posted July 23, 2014 Se annonsene ovenfor postene på denne siden. Last inn siden på nytt, så får du med en ny hver gang. Med vennlig hilsen, Olaf Quote
KennethJ Posted July 24, 2014 Posted July 24, 2014 Jeg ANTAR derfor at det er stor sjanse for å kunne få krav om fortolling (mva + gebyr) i tillegg til prisen som oppgis. Jeg har bare lest under generelle betingelser, men det sto ingen ting om dette der. Butikken er veldig lik en del andre, som tilsynelatende har svært hyggelige priser, men som viser seg å ikke være like hyggelige når alt kommer til alt. Nå skal det sies at det ved bestilling står uttrykkelig at det er pris med mva.. Frakt kommer i tillegg, og fraktprisen får man ikke se uten å registrere seg som kunde. Quote
Jørgen F.J Posted July 24, 2014 Posted July 24, 2014 Hvis du søker opp ¨mobil¨ på stjerneservice.no så kommer det opp oljen de har. billig er det også. nettop bestilt derifrå selv (newlife 0-40) og har bare gode ord om det. Quote
FrodeS Posted July 24, 2014 Posted July 24, 2014 Nå skal det sies at det ved bestilling står uttrykkelig at det er pris med mva.. Frakt kommer i tillegg, og fraktprisen får man ikke se uten å registrere seg som kunde. Jeg så bare på sida det var linket til, og der fant jeg ingen ting om mva. Derimot står frakten oppgitt til kr. 155,- Quote
Recommended Posts