Eirik Tømmerås Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 Du vil ikke høre på "gamle" folk!!! Både jeg og Tommern har vel uttalt oss klart om hva vi mener om den saken? Få på plass kompresjonen så skal du se at det blir bra Det har noe med at metall utvider seg ved varme............... Quote
Jørgen F.J Posted August 18, 2014 Author Posted August 18, 2014 hmm, men kompen ble så å si lik ved varm motor .... det var det som var rart. Quote
Jørgen F.J Posted August 19, 2014 Author Posted August 19, 2014 Må jo være noe annet enn kompressjon som gjør dette ... skulle så gjærne vært på fastlandet å fått godkjent senkesett osv, men tør dra på langtur med den slik. bilen blir avskiltet til vintern, så blir muligens overhaling av motor osv da, men frem til da skulle den vært kjørbar. Noen tips?, utenom kompressjon. skal prøve å sjekke ut de forskjellige temp sensorne på motoren.. aner ikke hva de styrer, men kan jo ha flaks .... Quote
FredrikE300D Posted August 19, 2014 Posted August 19, 2014 Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg studert K-jetronic fra A-Å og så begynt feilsøking. Starter den lett på startgass da? Quote
Jørgen F.J Posted August 19, 2014 Author Posted August 19, 2014 nope, ikke ved varm motor. værtfall ikke sist jeg prøvde. studere ... tjaaa.. er jo en mulighet men!, ikke min sterkeste. Quote
Espen K Posted August 20, 2014 Posted August 20, 2014 Nå har ikke jeg lest hele tråden, men har du testet med en ny svinghjulssensor? Kan ligne litt på symptomene min hadde med en delvis defekt svinghjulsensor. Quote
Jørgen F.J Posted August 20, 2014 Author Posted August 20, 2014 Nå har ikke jeg lest hele tråden, men har du testet med en ny svinghjulssensor? Kan ligne litt på symptomene min hadde med en delvis defekt svinghjulsensor. Har ikke prøvd nei. Som det står tidligere, så kom dette problemet etter skifte fra automat til manuell gir, og eneste som ble skiftet av elektronikk var altså svinghjuls-sensoren. mulig jeg bare må bestille en, siden alle andre er defekte på delemotorene. finnes det flere varianter? vet manuell gir har en ¨skimseplate¨ for å heve den. Quote
Eirik Tømmerås Posted August 20, 2014 Posted August 20, 2014 Hvis det er svinghjulssensor, hvorfor starter den da lett ved å trille den i gang? Quote
Jørgen F.J Posted August 20, 2014 Author Posted August 20, 2014 Hvis det er svinghjulssensor, hvorfor starter den da lett ved å trille den i gang? du sier noe der, tenkte jeg ikke på i farta Quote
Marevan Posted August 20, 2014 Posted August 20, 2014 Nå har jeg ikke sett i tråden om du har prøvd, så jeg bare nevner det. Jeg hadde en m110 som oppførte seg likt som din, og da var det rotor og fordelerlokk som var slitt. Den fikk kontakt når den var kald, men når motor ble varm så utvidet det seg nok til at jeg ikke fikk start igjen. Bare nevner det i tilfelle det skulle kunne hjelpe. Quote
Jørgen F.J Posted August 20, 2014 Author Posted August 20, 2014 hører på tipset, men bilen starter lett ved trillstart, burde den ikke vært vanskelig å starte da og ? Quote
Marevan Posted August 20, 2014 Posted August 20, 2014 Min var veldig av og på. Noen ganger skulle det ikke mye til for å få start igjen. Quote
Jørgen F.J Posted August 20, 2014 Author Posted August 20, 2014 Hmm... Blir jo så dyrt å kjøpe å prøve ... Selv om det kansje egenti skulle blitt skiftet ut. Quote
Jørgen F.J Posted August 21, 2014 Author Posted August 21, 2014 Har dere troen på dette: http://www.ebay.com/itm/For-190E-300SE-300SEL-300TE-Ignition-Wire-Spark-Plug-Distributor-Cap-Rotor-KIT-/251383036828?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3A300TE&hash=item3a8798bb9c&vxp=mtr Eller er det bare ¨billigskit¨ ? hvilken merke er anbefalt på rotor og fordelerlokk? ser noe av det der er bosch, men vet ikke helt hva. Quote
Jørgen F.J Posted August 25, 2014 Author Posted August 25, 2014 Noen som vet hva dette er til? Den står fremme mot vinduet på førersiden. den suser det vacum av, og det gjorde det ikke før... den andre bilen min suser det heller ikke vacum av. Quote
Egil A Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 Har akkurat hatt en lang gjennomgang av denne tråden. Min tanke om dette problemet er at din startmotor kortslutter når den bli varm. Du sier du kan starte ved å trille i gang men ikke med startmotor. Dette er et velkjent problem med MCer. Dersom du har en startmotor som er mye brukt så er den gjerne fyllt med kullstøv fra utslitte børster. Dette kan kortslutte når motoren er varm og dermed trekke for mye strøm fra batteriet og dermed gi for lite strøm til start kretsen. Quote
Jørgen F.J Posted August 25, 2014 Author Posted August 25, 2014 Vell, har ikke prøvd med annen startmotor, men høres ut som den går med samme fart ved varm og kald motor. Til tider kan den førsøke å tenne på ett par sylindrer i starten når den er varm, men så blir det helt stilt, bare startmotorn som går. Quote
Egil A Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 Har du også målt batterispenning ved startforsøk ved kald og varm motor? Quote
Jørgen F.J Posted August 25, 2014 Author Posted August 25, 2014 det har jeg vel ikke gjort, får prøve det imorgen å se hva det sier. Quote
Jørgen F.J Posted August 27, 2014 Author Posted August 27, 2014 Noen som vet hva dette er til? Den står fremme mot vinduet på førersiden. den suser det vacum av, og det gjorde det ikke før... den andre bilen min suser det heller ikke vacum av. Noen ? Quote
Eirik Tømmerås Posted August 27, 2014 Posted August 27, 2014 Uansett hva det er så skal den ikke lekke vacuum, bytt den Quote
Jørgen F.J Posted August 27, 2014 Author Posted August 27, 2014 Uansett hva det er så skal den ikke lekke vacuum, bytt den Har 2 delebiler, men ingen av dem har denne. ( 85 og 90 mod ) bruksbilen min har, mulig jeg kan låne den og prøve... KAN jo være flaks at problemet ligger der! .. ingen aning Quote
FredrikE300D Posted August 27, 2014 Posted August 27, 2014 Jeg har funnet vacumdiagram til min bil, finnes nok tilsvarende til din. Det har hjulpet meg en del ved feilsøk. Quote
Stianel Posted August 31, 2014 Posted August 31, 2014 har hatt samme problem med min bil. (w202). det med at den startet lett når den var kald, men slet veldig når den var varm. byttet Camshaft Position Sensor (husker ikke hva den heter på norsk). Dette gjorde underverker for starting av bilen men varm motor. Quote
Recommended Posts