Jump to content

Recommended Posts

• Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Du vil ikke høre på "gamle" folk!!! Både jeg og Tommern har vel uttalt oss klart om hva vi mener om den saken? Få på plass kompresjonen så skal du se at det blir bra :) Det har noe med at metall utvider seg ved varme...............

Posted

Må jo være noe annet enn kompressjon som gjør dette :P ...

skulle så gjærne vært på fastlandet å fått godkjent senkesett osv, men tør dra på langtur med den slik.

bilen blir avskiltet til vintern, så blir muligens overhaling av motor osv da, men frem til da skulle den vært kjørbar.

Noen tips?, utenom kompressjon.

skal prøve å sjekke ut de forskjellige temp sensorne på motoren.. aner ikke hva de styrer, men kan jo ha flaks ....

Posted

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men har du testet med en ny svinghjulssensor?

Kan ligne litt på symptomene min hadde med en delvis defekt svinghjulsensor.

Posted

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men har du testet med en ny svinghjulssensor?

Kan ligne litt på symptomene min hadde med en delvis defekt svinghjulsensor.

Har ikke prøvd nei.

Som det står tidligere, så kom dette problemet etter skifte fra automat til manuell gir, og eneste som ble skiftet av elektronikk var altså svinghjuls-sensoren.

mulig jeg bare må bestille en, siden alle andre er defekte på delemotorene.

finnes det flere varianter?

vet manuell gir har en ¨skimseplate¨ for å heve den.

Posted

Nå har jeg ikke sett i tråden om du har prøvd, så jeg bare nevner det. Jeg hadde en m110 som oppførte seg likt som din, og da var det rotor og fordelerlokk som var slitt. Den fikk kontakt når den var kald, men når motor ble varm så utvidet det seg nok til at jeg ikke fikk start igjen.

Bare nevner det i tilfelle det skulle kunne hjelpe.

Posted

Noen som vet hva dette er til?

ds91R.jpg

Den står fremme mot vinduet på førersiden.

den suser det vacum av, og det gjorde det ikke før...

den andre bilen min suser det heller ikke vacum av.

Posted

Har akkurat hatt en lang gjennomgang av denne tråden. Min tanke om dette problemet er at din startmotor kortslutter når den bli varm. Du sier du kan starte ved å trille i gang men ikke med startmotor. Dette er et velkjent problem med MCer. Dersom du har en startmotor som er mye brukt så er den gjerne fyllt med kullstøv fra utslitte børster. Dette kan kortslutte  når motoren er varm og dermed trekke for mye strøm fra batteriet og dermed gi for lite strøm til start kretsen.

Posted

Vell, har ikke prøvd med annen startmotor, men høres ut som den går med samme fart ved varm og kald motor.

Til tider kan den førsøke å tenne på ett par sylindrer i starten når den er varm, men så blir det helt stilt, bare startmotorn som går.

Posted

Noen som vet hva dette er til?

ds91R.jpg

Den står fremme mot vinduet på førersiden.

den suser det vacum av, og det gjorde det ikke før...

den andre bilen min suser det heller ikke vacum av.

Noen ?

Posted

Uansett hva det er så skal den ikke lekke vacuum, bytt den :)

Har 2 delebiler, men ingen av dem har denne. ( 85 og 90 mod )

bruksbilen min har, mulig jeg kan låne den og prøve... KAN jo være flaks at problemet ligger der! .. ingen aning :D

Posted

har hatt samme problem med min bil. (w202). det med at den startet lett når den var kald, men slet veldig når den var varm. byttet

Camshaft Position Sensor (husker ikke hva den heter på norsk). Dette gjorde underverker for starting av bilen men varm motor.