fanatic124 Posted July 21, 2014 Posted July 21, 2014 Har en w211 fra 2002 med en snedig feil, som jeg er usikker på om i det hele ER en feil. Nr.1 - keyless go fungerer ikke i det hele tatt på hverken dører eller startknapp i bilen. Jeg har prøvd å bytte batterier i begge nøklene, ingen nytte. Dersom jeg prøver å trykke på startknapp på girspaken så får jeg feilmeldingen 'key not recognized'. Nr.2 - jeg hooket opp min star diagnose til bilen, og da fikk jeg tilbakemelding på at diagnosen ikke fikk tilbakemelding fra noen av keyless go modulene (bakdører, bagasjerom og interiørmodul), samt 2 intressante feilmeldinger på feil i CAN kommunikasjon til EZS unit (tenningslås) og rattstamme modul (scm). Nr.3 - Når jeg ser nærmere etter på nøklene, så har jeg lest at alle keyless nøkler skal begynne med nummeret "175", stemmer dette? Mine begynner med 174 og 177.... Bilen har keyless fabrikkmontert, så jeg aner ugler i mosen her. Synes det er rart at jeg ikke får kontakt med keyless modulene. Har sjekket sikring og spenning til komponentene, og alt ser ut til å være i orden. Er det mulig at diagnoseutstyret kommuniserer med disse modulene gjennom EZS? Bilen ser forøvrig ut til å ha vært stjålet både 1 og 2 ganger tidligere da det er byttet kvartvindu på ene sidedør, og jeg fant glassbiter i bakspeilet. Kan forøvrig si at jeg har sjekket rammenr. i instrumentpanel, og det stemmer over ens, så dette har hvertfall ikke vært byttet. Mener jeg også sjekket VIN på EZS, og dette skulle også stemme (skal dobbeltsjekke). Lurer på om noen kan ha byttet ut EZS, nøkler og alle låser......Noen som har erfaring her? Quote
Recommended Posts