nikstr Posted July 19, 2014 Posted July 19, 2014 Jeg skal på en tur til Tyskland om en 14 dagers tid og kjører ned med en 1989mod 300SE w126. Derfor lurte jeg på om noen hadde noen erfaringer med å sette bilen sin på verksted der nede. Om noen kan anbefale noen verksteder (der de kan kommunisere på engelsk). Er det en fordel å sette den inn på et mercedes verksted eller spiller det liten rolle? Tenkte å bytte regreim, fikse takluken, skifte olje (motor og girkasse) og vindusheis førerside. Kan det være penger å spare på å gjøre dette i Tyskland med tanke på at jeg allerede skal ned ditt i utgangspunktet? Quote
Lars U. Posted July 19, 2014 Posted July 19, 2014 Det kommer an på hvor i Tyskland du skal. De fleste ansatte på Mercedes-Benz verksted i Tyskland snakker godt engelsk. Nær de store byene er det nok større sjanse for at de kan få tak i deler, om de må bestille. Ville nok valgt et Mercedes-Benz verksted . Prismessig er nok timeprisene som merkes best i forhold til norske timepriser. Deler kan nok være noe å spare , men det finnes mye brukte deler i Tyskland der det ikke er slitedeler å skifte. Du bør kanskje ringe dem før du drar for å forhøre deg litt om dette. Vognkort og tekniske data kan du jo sende dem på epost før du drar slik at de kan sjekke om delene finnes . Quote
Sven Håkon Posted July 19, 2014 Posted July 19, 2014 Hvis du er nær grensen til Nederland kan Autobedrijf Krabbenborg i Marienvelde anbefales - de er ikke merkeverksted, men har flere tiårs erfaring med Mercedes og drives av hyggelige og entusiastiske mennesker. Send dem en mail på garagekrabbenborg@gmail.com for å spørre om muligheter og pris. Quote
nikstr Posted July 19, 2014 Author Posted July 19, 2014 Takk for tipsene! tommern57: gikk litt fort i svingene har sovet lite, mente selvfølgelig kjede. Quote
Olav Posted July 21, 2014 Posted July 21, 2014 Jeg var på verkstedet som ligger inne på fabrikkområdet i Sindelfingen for noen år siden. Meget god service fra en eldre kar (sikkert pensjonist nå) som tydeligvis hadde god erfaring med 126. Fant lett en tenningsfeil som mitt norske verksted ikke fant ut av. Quote
KennethJ Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 I vinter brukte jeg Klaus Beckmann i Trittau. Andreas Schumann er en engelsktalende kontaktperson som er ålreit å ha med å gjøre. Min erfaring var at de var raske og effektive, samtidig som jobben ble gjort bra, og servicen var helt topp. Mailadressen hans: ASchumann@mercedes-beckmann.de Trittau ligger en times kjøring fra Kiel. De har også en kontakt i Norge du kan benytte deg av for bestilling hvis dine språkferdigheter ikke strekker til. Quote
Lars U. Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Her er hovedkontoret til Mercedes-Benz De har også verksted på denne adressen for alle firmabiler i Stuttgart området ca 3-5000 biler samt verksted for alle prototyper som ennå ikke er lansert Daimler AG Headquarters / Mercedes-Benz Untertürkheim Plant Mercedesstraße 137 70327 Stuttgart Germany Jeg var der og fikk utført garantireparasjon på min S203 i 2004 og da jobbet de med den forrige A-klassen og CLS som ennå ikke var lansert. Det var dengang det eneste verkstede for SLR i Tyskland. Det er totalt fotoforbud inne på verkstedet men de tar inn ca 10% privatkunder. Quote
Recommended Posts