Jump to content

Lim til å feste pakninger

Guest Thomas Nygård

Recommended Posts

I "Operasjon redusere vannintak i bilen" har vi nå kommet til bakluka på min 300 TDT (S 124).

Den har en fals som den sitter i, men likevel så var gummilista festet med et gulaktig lim mellom metallet og gummien.

Har noen et vettug forslag til hva slags lim som kan nyttes til å påføre gummien ?

Guest Michael

Casco har noe som heter ''marine silikon''. Denne kan bl.a brukes på bilkarrosseri. Den er meget sterk.

Du får den i noen forskjellige farger.

De fleste byggevare butikker har denne.

Casco har noe som heter ''marine silikon''. Denne kan bl.a brukes på bilkarrosseri. Den er meget sterk.

Du får den i noen forskjellige farger.

De fleste byggevare butikker har denne.

Takker for tipset :D

Nå sitter pakningen som støpt. Merket forskjell når jeg skulle lukke bakluka ja. Tror pakningen som var der (sikkert sittet der i alle sine 14 år) var ganske flat.

• 6 years later...

På 124 er det ikke lim, der ligger bare pakningen i et spor, 126 er sikker litt anderledes utformet i sporet til pakningen og skal vel kanskje har lim..... bare husk å gjør godt rent og tørt så kan du bruke kontaktlim som Jens sier...alternativt marine/industri silikon.... :P

Frontrutelim..

Er ett supert lim, bruker det på stort sett alt som jeg må lime jeg..

Sitter som ett skudd når det har størkna! Bruker det til og med som bunnpannepakning på Smarten min også!

Men litt grisete er det da, svartfargen du får på fingrene hvis du ikke bruker hansker blir sittende på i allefall 2-3 dager :(

Har noen et vettug forslag til hva slags lim som kan nyttes til å påføre gummien ?

Du vil ha dette limet? Samme nettsiden har pakninger til dører, men ikke bakluke, da må du google delenummer, 1247400078.