Mr. Nygård Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 I "Operasjon redusere vannintak i bilen" har vi nå kommet til bakluka på min 300 TDT (S 124). Den har en fals som den sitter i, men likevel så var gummilista festet med et gulaktig lim mellom metallet og gummien. Har noen et vettug forslag til hva slags lim som kan nyttes til å påføre gummien ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michael Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 Casco har noe som heter ''marine silikon''. Denne kan bl.a brukes på bilkarrosseri. Den er meget sterk.Du får den i noen forskjellige farger. De fleste byggevare butikker har denne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 FrodeS: Hva heter det du har brukt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Nygård Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Casco har noe som heter ''marine silikon''. Denne kan bl.a brukes på bilkarrosseri. Den er meget sterk.Du får den i noen forskjellige farger. De fleste byggevare butikker har denne. Takker for tipset Nå sitter pakningen som støpt. Merket forskjell når jeg skulle lukke bakluka ja. Tror pakningen som var der (sikkert sittet der i alle sine 14 år) var ganske flat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Nygård Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Tar opp igjen denne tråden: Skal lime pakninger rundt døra, og kan det tidligere anbefalinger i denne tråden fremdeles nyttes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Lime pakning rundt døra...??? Disse skal vel bare skyves inn i sporet....bruk noe fett da glir det lettere og du slipper rust under pakningen hvis det kommer vann til.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Honoré Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 kontakt lim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Nygård Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Lime pakning rundt døra...??? Disse skal vel bare skyves inn i sporet....bruk noe fett da glir det lettere og du slipper rust under pakningen hvis det kommer vann til.... Det var lim på de når jeg tok de av. Sikkert fra -83... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 På 124 er det ikke lim, der ligger bare pakningen i et spor, 126 er sikker litt anderledes utformet i sporet til pakningen og skal vel kanskje har lim..... bare husk å gjør godt rent og tørt så kan du bruke kontaktlim som Jens sier...alternativt marine/industri silikon.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Frontrutelim.. Er ett supert lim, bruker det på stort sett alt som jeg må lime jeg.. Sitter som ett skudd når det har størkna! Bruker det til og med som bunnpannepakning på Smarten min også! Men litt grisete er det da, svartfargen du får på fingrene hvis du ikke bruker hansker blir sittende på i allefall 2-3 dager Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kent Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Har noen et vettug forslag til hva slags lim som kan nyttes til å påføre gummien ? Du vil ha dette limet? Samme nettsiden har pakninger til dører, men ikke bakluke, da må du google delenummer, 1247400078. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts