Asbjørn Posted July 13, 2014 Posted July 13, 2014 Hei Vurderer å gjøre bilen min litt morsommere å kjøre. Jeg har kanskje kjøpt feil bil, men jeg savner å ha full kontroll over bilen og krengning ved litt mer aktiv kjøring. Bilen føles så myk. Er fornøyd med E220 motoren, er kraft nok i massevis for min del. Jeg føler i dag at bilen krenger enormt ved litt skarpe svinger. Det gir stygge uvaner som kutting av svinger (kun på landeveier på kveldstid og der det er god oversikt såklart, for synes selv det er ubehagelig når noen kutter og kommer mot meg). Det er som om jeg er redd frontfangeren skal treffe bakken fordi bilen krenger så enormt. Jeg kjørte her om dagen en Volvo V70 2010 R-line (!!!), og den føltes utrolig mye mer stiv og god i svingene ved litt mer aktiv kjøring og skarpere svinger, det sjokkerte meg, selv om denne Volvoen hadde en slags sportpakke (men det var jo en for pokker en Volvo!!!). Det satte bilen min rett og slett i dårlig lys. Skulle hatt sportspakke, men nå er jo bilen allerede kjøpt, og det kryr jo ikke av E220 med sportpakke. Har etter en del tråling på nettet kommet frem til noe jeg vurderer å kjøpe. Har funnet alt på nettet til en pris jeg kan leve med. Det gjelder: - Bilstein B12 kit (B8 dempere med Eibach fjærer) typ denne - Eibach Anti-roll-kit typ denne Det jeg ønsker: - En bil som ikke krenger så mye at du tror fremfangeren skal treffe bakken - En bil som fortsatt holder seg pålitelig, trygg, ikke sliter mer på bilen. Vil fortsette å prøve å ha et økonomisk og greit bilhold uten at det skal gå på nevneverdig bekostning av levetid på andre deler som er på bilen. - Omtrent samme høyde som jeg har på bilen nå (har Avantgarde fjærer). Kjører mye grusveier. Er fornøyd med denne høyden. Dessuten har jeg hjul som nesten går kant-i-kant med buene. - Igjen, pålitelighet. Og komfort. En perfekt balanse mellom stivhet/sportslighet og komfort, finnes det? Så det jeg lurer på er om jeg kommer til å merke mye forskjell med sportsdempere og fjærer, og "anti-roll-bars"? Også lurer jeg på om det er noen som har erfaringer med Bilstein B8? Og klarer det B12 kit'et og anti-roll-kit'et å tilfredsstille mine ønsker? Setter pris på alle svar og innspill Quote
Tor Anton Posted July 13, 2014 Posted July 13, 2014 har du prøvd en avantgarde å funnet den tilfredstillende??? For lenge siden kjørte jeg en w210 elegance å der følte jeg at jeg ikke hadde kontroll å følte til tider ubehag,mens med vår avantgarde er alt helt topp. Quote
tommern57 Posted July 13, 2014 Posted July 13, 2014 Jeg trur du har finni et greit sett jeg. Det blir sikkert bra. Har ingen ting å si gale om Eibach. Quote
Guest Radeon Posted July 13, 2014 Posted July 13, 2014 Hvis du kjøper dette settet og blir fornøyd, gi meg beskjed. Dette er akkurat det jeg er ute etter til min W211 også. Synes den krenger alt for mye.. Har sett på justerbart på Parts 'n Retards, men det settet koster jo snautt 14000,- Quote
Asbjørn Posted July 13, 2014 Author Posted July 13, 2014 har du prøvd en avantgarde å funnet den tilfredstillende??? For lenge siden kjørte jeg en w210 elegance å der følte jeg at jeg ikke hadde kontroll å følte til tider ubehag,mens med vår avantgarde er alt helt topp. Bilen min er en Avantgarde bil. Den er mye stivere enn W212 med komfort-fjærer, og W211 (245/40/18) med komfort-fjærer. Merker det spesielt godt på den 4km lange hullete grusveien til huset mitt at min er mye hardere og stivere og vondere å treffe hullene med, mens W211 med komfort-fjærer er drømmen. Synes ikke det er den store forskjellen på bilene når det gjelder krenging og oppførsel etter asfaltert vei, annet enn at komfort-fjærene jevner ut ujevnhetene litt bedre. Har kjørt W210 Elegance, og det tror jeg må være den mest komfortable E-klassen å kjøre på denne grusveien rett frem, men kan jo bli litt båt i svingene. Min S124 er også vanvittig komfortabel - den krenget også skikkelig, men den var veldig velbalansert og fin og var grei å ha kontroll på og "legge over" i svingene (så man ikke blir tatt av G-kreftene ) Jeg trur du har finni et greit sett jeg. Det blir sikkert bra. Har ingen ting å si gale om Eibach. Ja, virker som om det skulle være bra saker det her. Og for litt over 10000,- om jeg får det tilsendt +montert i Sverige så er er det vel ikke sånn kjempe ille. Hvis du kjøper dette settet og blir fornøyd, gi meg beskjed. Dette er akkurat det jeg er ute etter til min W211 også. Synes den krenger alt for mye.. Har sett på justerbart på Parts 'n Retards, men det settet koster jo snautt 14000,- Ja, det så jo ganske kurant ut dette her da: http://www.partsandretards.no/senkesett/justerbare-senkesett/mercedes/e-klasse-w211/hr-monotube Spørs hva som er best å gå for, H&R coilovers eller Bilstein H12 kit? Quote
Guest Radeon Posted July 13, 2014 Posted July 13, 2014 Ja, det så jo ganske kurant ut dette her da: http://www.partsandretards.no/senkesett/justerbare-senkesett/mercedes/e-klasse-w211/hr-monotube Spørs hva som er best å gå for, H&R coilovers eller Bilstein H12 kit? Det ser veldig kurant ut! Da finner man nok en høyde som passer veinettet man kjører mest på, samt at bilen kanskje har komfort mens den også er sportslig? Quote
Tor Anton Posted July 14, 2014 Posted July 14, 2014 H&R kittet bruker koni eller bilstein B8, litt ettersom serie. sjekk med brakes.no, gir ofte gode priser. Quote
tommern57 Posted July 14, 2014 Posted July 14, 2014 Og Eibach handles hos Hellanor, og er man betalende medlem med medlemskort, er det vel 20% rabatt. Quote
Recommended Posts