jorock Posted July 23, 2014 Author Posted July 23, 2014 Nei. turboen hyler ved pådrag etc så jeg tror ikke den er problemet. Men er kommet så langt at brommelyden kommer pga. Tull med ladetryksregulator mest sansynlig pga styreenhet (målte bare 10.3v med feil) ellers så går bilen garantert i nødmodus mulig det er normalt ved nødmodus så jeg har time på mb-verksted for diagnose om 2 uker. Quote
Eirik Tømmerås Posted July 23, 2014 Posted July 23, 2014 Pass nå bare på at ikke turboen tar kvelden mens du tester. Jeg har en bitter erfaring med min 211 220cdi hvor jeg måtte bytte motor og turbo, pga at turboen havarerte. Quote
jorock Posted July 23, 2014 Author Posted July 23, 2014 hvorfor havarerte motoren pga turbofeil? ble det fritt for motorolje pga lekasje i tetninger?? Quote
Eirik Tømmerås Posted July 24, 2014 Posted July 24, 2014 Den raste opp i et hinsidig turtall pga at den begynte å gå på motorolje og ville ikke starte mere. Kanskje bøyde ventiler, jeg vet ikke. Quote
OlaNormann Posted July 24, 2014 Posted July 24, 2014 Har sett det flere ganger. På Mercedes kan man som regel få vippet av en turbo slange, men på franske biler er det vanskelig å kome til noe så en venn av meg tok slegga fatt og knuste hull i innsugsmanifoilen for å redde motoren. ☺ Quote
jorock Posted July 24, 2014 Author Posted July 24, 2014 okei.. Men nå har jeg gitt opp. den skal inn på diagnose og hvis de ikke finner noe så blir bilen solgt i deler... Jeg kjenner jeg ikke er like tålmodig å holde på med slikt lenger og samtidig er det er så mye elektronikk på bilene i dag at man kan ikke holde på uten eget diagnoseapparat så jeg orker ikke mere feilsøking nå. så vi får se den 6 august om hva det blir.... Men uansett tusen takk til alle som har sagt både synsinger og egen erfaringer.. Det er bra å ha slike forum.... Quote
Recommended Posts