Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det røyk en sensor på bilen her for en stund siden og jeg kjøpte ny på ebay, samme som sitter der orginalt, Bosch med samme nummer men Parktronicen fungerer fremdeles ikke. Pratet med en på BOS og han sa at veldig ofte kom det opp feil på en sensor og når man skiftet den så kom det opp feil på en til som ikke kom frem før man skiftet den ene defekte.

Samma det, jeg skulle hatt en sensor til og gidder egentlig ikke vente på at den skal komme fra utlandet hvis det er å få kjøpt slikt til vettuge priser i norge en plass. Er til en S211. Har orginalnummer også hvis det trengs.

Og med det samme, hvilke sider i Norge lønner det seg generelt å kjøpe deler ifra?

Posted

Etter en prat med både mekonomen og MEca så kan ikke de skaffe sensor, er det orginal vare bare?

Jeg bestilte en til fra england, kom på 240,- med frakt og prisen på sensoren er under 200 så da slipper jeg mva også.

REgner vel egentlig ikke med å komme ned på den prisen i norge for en sensor...

Posted

Takk for tips og tilbud frodes men etter at bilen har fått tenkt seg litt om så virker det plutselig igjen.

Skal se på den sensoren jeg byttet så det ikke bare var dårlig kontakt der før i dag for det skal vel begynne å virke igjen med en gang og ikke måtte ha betenkningstid?

Posted

Denne hadde nok gjort det, sluttet å virke i ett helvetes regnvær men har hatt mange dager med knallvær etter det uten at de har fungert. Men det har fungert nå i kveld med mye stopp og start. Får la det bero litt, en til er iallefall bestilt og kan være greit å ha siden dette visstnok er ganske vanlig.

Posted

De er å regne som forbruksvare. Vi har byttet 4 på vår, på drøyt halvannet år.

Sist visste jeg det var ytre, venstre bak, etter å ha fått feilkode på den noen ganger. Da ga jeg kona en ny sensor, ba henne krype under, og se om ikke hun fant ut av det. Tross alt hennes bil :-)

Posted

Jeg har hatt min i 7 måneder og har byttet 2. Jeg fikk også feil på enda en parksensor straks etter den første var byttet. Er forberedt på at en ny ryker snart, og har spraylakk og reserveparksensor liggende klart :)

Posted

Kan sikkert like greit kjøpe ett par til da:) ihvertfall når de ikke er dyrere...

har dere feilsøkingsverktøy selv?

Ett par kompiser av meg har en slik kina kodeleser men de er ikke alltid like stabile. Men siden jeg jobbet hos BOS i 6 år så har jeg tilgang på førsteklasses mekanikere og kansje en korttest i ny og ne:)