Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen her inne som har peiling på fremgang av rust sveising av kanaler, har sveiset litt før men aldri skiftet kanaler vurderer og sette bort jobben, men vis man ikke prøver blir man aldri bedre heller. Så nyttige tips eller linker til sider med lærdom hadde vært stas:) har komplette nye kanaler liggende:)

• 2 weeks later...
Posted

Er ikke så veldig vanskelig. Har akkurat sveisa inn nye kanaler på min Nissan terrano. Fantes ikke nye kanaler å kjøpe ala veng & klokkerholm. Skar ut det som var om rustet(som var ca halve kanalen). Brukte delen jeg skjerte ut som mal. Kjøpte 7mm plate på biltema, å banka te en tilsvarende bit av plate delen. Pungta på med mig apparatet mitt. Grunna med zink spray. Ettrrpå smørte jeg på dørstokken/kanalen en litt tykk slags tectyl med pensel. Ble veldig pent og skikkelig resultat. Etterpå spraya jeg inn sånn tynn hulroms tectyl i begge kanalene. Er det råd å kjøpe nye kanaler er det jo en lettere jobb. Kan bli en dyr affærer, som kan koste mer en bilen er verdt om en setter den på verksted for å gjøre dette. Kan forklare deg nærmere om du vilmha mer dataljert beskrivelse.