zerex Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 Startet med at jeg byttet dysetettninger, måtte ha av toppen av dysa for å få den opp med rett verktøy. Så jeg startet opp, synes ikke den gikk helt bra etter. Tenkte jeg kunne prøve å ta ut ledningen av en å en dyse å se hvem som fusket. Nappet av en, så stoppet motor.. Og etter det vil den ikke starte??.. Fant etterhvert ut at et av lokkene/toppene på en dyse ikke satt skikkelig på. Men får jo ikke start nå.!.. Kan det være lagret en feilkode som gjør at den ikke starter?. Haster litt... Quote
zerex Posted July 10, 2014 Author Posted July 10, 2014 Hadde det koblet fra over natta.. hjalp ikke... Quote
zerex Posted July 15, 2014 Author Posted July 15, 2014 Da starter bilen igjen, etter bytte av en dyse. Viste seg å være en liten skål-formet ting som var knust på ene dysen. Sikkert havnet litt skjevt ved montering. Startet værtfall greit etter dysebytte, bestillt hos bos til blodpris pga kort leveringstid. Meeen, bilen går ikke skikkelig. Kommer litt sortrøyk ved tomgang, og en god sky ved gasspådrag. Merker også bilen rister litt med det samme kjører. Og blir regelrett dau etter en stund, som om den ikke reagerer på gasspedalen, og går iallefall ikke over 3000rpm, nødmodus?.. Får ingen varsel, motorlys etc.. Venter på diagnoseapparat, Icarsoft 980 elns, erfaring med det?.. Så får se om det kommer noen feilkoder. Men sånn generelt, hva kan forårsake problemene?.. kan det være nok å kode nye dysen til ecu?.. Turboslanger etc er hele, ettersom jeg fant ut.. Rart den ble sånn etter bytte av tetteringer+1 dyse... Quote
Stian. Posted July 26, 2014 Posted July 26, 2014 Har du hatt av "toppen" på noen av de andre dysene ? Nettop holdt på med det samme sjøl ,fikk den til til slutt Quote
zerex Posted July 27, 2014 Author Posted July 27, 2014 hatt av toppen på alle.. ser bra ut. men venter på nye dyser nå, så får se om det blir noe forskjell.. Hva var problemet hos deg? Quote
zerex Posted July 28, 2014 Author Posted July 28, 2014 byttet alle dysene, men går ennå ikke rent. hmmm kjørte en tur med live data diagnose, ser at motor/ventilene i innsuget ikke beveger seg, står på 0%. men får ingen feilmeldinger. Er et tykt lag med sot/koks i innsuget, har renset egr opplegget men ingen forskjell. må vel ta innsuget å. men første sekundene etter oppstart er den fin, men så er det som om noe slår inn så begynner den å bli litt ujevn.. ved pådrag merkes også tikke-lyd.. ganske kraftig sådan.. Quote
Recommended Posts