hakonkjoren Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 hei! har et seriøst problem med bilen. Den "dør"ut eller så står den å rister å går ingen vei når jeg stopper f.eks i lyskryss. ingen respons uansett hva jeg gjør med gassen å hvilket gir jeg velger eller om jeg setter den i S eller W. bilen går som normalt under vanlig kjøring problem oppstår kun ved stopp. Har nettopp byttet: -luftmassemåler -lambda -plugger filter mm. men den "dør" det er snakk om en w202 99mod. automat motorkode: M111.920/M111.921 90kw håper noen kan prøve å hjelpe meg! mvh Håkon Quote
RuneT Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 Tipper du har en coil som ikke er som den skal. Quote
OlaNormann Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 Når en coil er defekt så sviver den som en sjekte og rister og hopper da den kun sviver på 2 sylindere, men du sier den sviver helt fint ellers. Det skal den ikke med defekt coil. Så du må forklare litt mer. Står du stille i fri, rister motoren veldig, men sviver bedre når du speeder litt. Dør den hvis du trår speeden fort i bunn? Hvis den rister på tomgang vet du hvordan du skal finne ut hvilkne sylindere den sviver på. Hører du en suselyd/luftlyd fra innsug omerådet du føler ikke skal være der? Quote
OlaNormann Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 Da bør du sjekke coil som han sa eventuelt overslag av gnist. Klarer du å koble ut en sylinder eller koble på diagnose? Slik at du kan bytte om coil for å eliminere. Quote
MBW202 Posted February 11, 2017 Posted February 11, 2017 Det kan også være pluggledninger! Sjekk de Quote
Tor Anton Posted February 12, 2017 Posted February 12, 2017 det kan å være plugger og gass-spjeld Quote
Recommended Posts