mrray80 Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 hei. noen hær som kan si meg hvilke xenon pærer jeg kan bruke på 2004 w211. har orginal xenon i nærlys men har lyst å ha i lang lys å tåkelys oxo vet at det er h7 i lang lys men disse står i en slags sokkel. finnes det pærer som passer rett inn eller finnes det e en overgang? å hvilke pærer er det i tåkelys? vet jeg må ha canbus sett Quote
Eirik Tømmerås Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 D2S i hovedlyktene, og du har bi-xenon. Bare glem ettermontert xenon i fjernlysene, jeg holder akkurat på å fjerne de etter eu-kontroll, dvs jeg bytter begge hovedlampene etter å ha slitt med å se noe som helst i 2 vinterer nå (siden jeg kjøpte bilen brukt), når jeg kjører tunneler så ser jeg bedre veien forran meg hvis jeg har en bil med xenon bak meg........... Quote
Asbjørn Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 En av de første oppgraderingene jeg gjorde etter jeg hadde kjøpt min W211 var å bytte ut alle pærene foran til Osram Nightbreaker pærer. Halogenpærene ble oppgradert til Osram Nightbreaker Unlimited, og det ble xenon-pærene også oppgradert til. Du får både H11 (tåkelys), H7 (ekstra "langlys") og xenon-pærene D2S i Osram Nightbreaker Unlimited. De mener det er opp til 110% mer lys med halogenpærene dems og opp til 70% mer lys med xenon-pærene, det skal vel tas med en klype salt, men lyset er betydelig mye bedre enn de pærene jeg hadde før! Osram halogen pærene har litt kortere levetid. Har hatt Nightbreaker på 124-bilen i over 20 000 km nå og har ikke byttet enda, så de holder greit nok for meg. Xenon-pærene skal ha like lang levetid som vanlige. Jeg kjøper alle mine pærer fra eBay da det nesten alltid er halv pris eller lavere enn det koster i Norge. Genialt om du gidder å vente en uke for å spare noen skarve hundrelapper Forresten så mener jeg alle 211 med xenon har bi-xenon, altså nærlys og langlys i samme enhet, med en mekanisme inni bak linsa som regulerer lyset. Litt tøft å se på Quote
Jørn Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 D2S i hovedlyktene, og du har bi-xenon. Bare glem ettermontert xenon i fjernlysene, jeg holder akkurat på å fjerne de etter eu-kontroll, dvs jeg bytter begge hovedlampene etter å ha slitt med å se noe som helst i 2 vinterer nå (siden jeg kjøpte bilen brukt), når jeg kjører tunneler så ser jeg bedre veien forran meg hvis jeg har en bil med xenon bak meg........... Noen ganger er det bedre å ikke svare kanskje? Quote
mrray80 Posted July 10, 2014 Author Posted July 10, 2014 som sagt. der er orginalt xenon på nær lys. halogen i både lang å tåkelys. ingen bi xenon. i lang lys sitter h7 men denne står på en sokkel av noe slag så en vanelig h7 xenon pære passer ikke. spørsmålet var da er det en annen pæretype som passer eks d2s osv. eller finnes det en overgang/sokkel som passer på ettermontert h7 xenon pære. Quote
KennethJ Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Jo, det er bi-xenon hvis det er originalt. I tillegg til disse lysene har man ekstra halogenfjernlys. Quote
Beckern Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Det finnes adaptere slik at man kan bruke "H7" xenon. Slik som disse: http://www.ebay.com/itm/2x-H7-Xenon-HID-Bulb-Adapters-Holders-For-BMW-Mercedes-Benz-Saab-Audi-AT1-/311008794319?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item48699196cf&vxp=mtr. Forskjellen er at man med åpningen får tredd de over ledningen uten å måtte kappe noe. De kan være ganske knotete å feste. Quote
Eirik Tømmerås Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 D2S i hovedlyktene, og du har bi-xenon. Bare glem ettermontert xenon i fjernlysene, jeg holder akkurat på å fjerne de etter eu-kontroll, dvs jeg bytter begge hovedlampene etter å ha slitt med å se noe som helst i 2 vinterer nå (siden jeg kjøpte bilen brukt), når jeg kjører tunneler så ser jeg bedre veien forran meg hvis jeg har en bil med xenon bak meg........... Noen ganger er det bedre å ikke svare kanskje? WTF. Han HAR D2S og har bi-xenon hvis det er originale pærer på bilen. Når jeg skriver om dårlige lys, så skrev jeg det i tilfelle trådstarter sliter med det samme. Og å ettermontere xenon i fjernlysene er mye knot bare for å fjerne de ved hver eu-kontroll, men bevares, han kan få kjøpe settet av meg, plug and play og alt er der Quote
Recommended Posts