Guest alexanderst Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 Har drevet og mailet med Steve en stund nå, og da er det stemplet at det blir to eksosrør på E-klassen til fattern. Dette var noe han savnet på 2011 modellen, som kom på 2012 modellen samme året som vi kjøpte bilen. Men det jeg egentlig lurer på her er: Bilen er nå kjørt 56 000 km, og trenger nå en B service samt automatkasseservice om ca 30 dager. Er det billigere å utføre en slik service i utlandet, og evt. er det noen som har erfaringer med Mercedes-Forhandlere i nærheten av Steve? Kan også droppe innom på vei nedover for å få tatt en service, men da må vi bestille. Vi skulle egentlig ta servicen på forhandleren ved MB museet i stuttgart i fjor, men der var det fullbooket, så da måtte vi vente til vi kom hjem igjen. Noen som har noen anbefalinger her? Skal ikke i sør-Tyskland i år. så må det må helst være et autorisert merkeverskted (Mercedes) rundt der Steve holder til. På Bertel O. Steen Molde skulle de ha 11 000 kr for en slik service. (Det er ikke aktuelt å bruke Autocentrum Kristiansund) Quote
Sven Håkon Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 Du kan prøve Herbrand, en kjede av forhandlere i området like over grensen fra Steve - den nærmeste er ca 20min kjøring fra verkstedet hans. Ellers kan de ta service hos Steve også, dog hos Autobedrijf Krabbenborg som det heter. Quote
Guest alexanderst Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 Du kan prøve Herbrand, en kjede av forhandlere i området like over grensen fra Steve - den nærmeste er ca 20min kjøring fra verkstedet hans. Ellers kan de ta service hos Steve også, dog hos Autobedrijf Krabbenborg som det heter. Takk for svar Sven Håkon. Du har gode erfaringer i dette området forstår jeg. Et krav er at det er et Autorisert Mercedes-Benz verksted slik at serviceheftet er fulgt hos Autorisert forhandler. Ønsker en strøken servicehistorikk Quote
Megaoctane Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 Steve har vel "access" rett inn i mercedes dypeste systemer. Har du hørt om han fyller ut det elektroniske serviceheftet? Hvis ikke, så ta det hos noen i nærheten. Og JA. Uten tvil billigere service i utlandet. Quote
Guest alexanderst Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 Steve har vel "access" rett inn i mercedes dypeste systemer. Har du hørt om han fyller ut det elektroniske serviceheftet? Hvis ikke, så ta det hos noen i nærheten. Og JA. Uten tvil billigere service i utlandet. Sendte han en mail tidligere i kveld. Får vel svar i morgen Gleder oss på tur nå. Målet er Monaco og den franske riviera, dog med to eksosrør Quote
Recommended Posts