Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg sliter med svetting/fuktighet fra diffen, og som jeg har sett/lest rundt om på nettet så er det heller ikke uvanlig at dette skjer på disse bilene. Jeg skal gjøre en nærmere inspeksjon av dette for å se om det kommer fra simmeringene ut til akslingene eller om det er diff lokket bak som ikke holder tett. Men uansett om det kommer fra simmeringene eller fra lokket, så er vel dette en ganske tung jobb å gjøre selv, eller? Hvis det er lokket som svetter så må vel diffen senkes for å komme til alle boltene rundt? Og hvordan er det å bytte simmeringene, mye arbeid det også? Er kanskje uansett lurt å bytte både pakning og simmeringer samtidig, når man uansett holder på under der...

Har tilgang på plass å mekke selv (har ikke løftebukk) og jeg ønsker (og bruker) å gjøre det meste selv på bilene mine, men denne gangen må/bør jeg kanskje heller dra til et verksted å få det gjort, eller hva mener dere som kanskje har gjort en slik jobb før/har erfaring med dette?   

Posted

Hvor mye er det snakk om? Drypper det eller er det minimal svetting? Isåfall ville jeg bare bytta olja og hatt på tilsettning som mykgjør pakninger og simringer. Det kan fungere og holde i mange år, eller ikke fungere i det hele tatt. Verdt et forsøk:)

Posted

Har vært under og inspisert nå. Det er mye svetting rundt begge akslene ved diffen og det er mye svetting bak på diff lokket også. (Ikke sikkert det svetter fra lokket, kan være svettingen fra akslingene som drar seg ned til lokket og griser det ut) Det drypper en liten dråpe i ny og ned, fra bak på diffen ved lokket. I framkant, der hvor mellomakslingen går på er det helt tørt, og i følge forrige eier har simmeringen der vært byttet tidligere. Har tenkt tanken på å bytte olja og så ha på omega 917 eller lignende. Men, i følge forrige eier så har det vært svetting fra nevnte plasser i mange år, og det viser seg jo at det er mer enn bare svetting, kommer en dråpe i ny og ned. Siden det har vært sånn i mange år så har jeg blitt litt usikker på om det har noen særlig misjon å bytte olja og ha på omega 917. Kanskje det funker en stund, men når det har kommet så langt til at det drypper litt så er jeg redd det kun funker midlertidig, og til og med kanskje ikke det en gang.

Hva tror du? Har det kommet for langt til at det er vits i å ha på noe tilsettning?