Zneb Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Noen som har noen tips om hva jeg kan bruke til å lime dørtrekkene i min w124? Selve plasttrekket har begynt å løsne litt i toppen. Må jo være noe som tåler varme da det blir varmt inne i bilen på sommertid... Quote
Ols1 Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Følger, har samme problemet selv, skal prøve med kontaktlim og gi tilbakemelding etterpå. Quote
Egil A Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Jeg har alltid brukt gaffateip rundt kanten på plasttrekket. Der hvor plasten er defekt har jeg brukt en søppelsekk til erstatning. Quote
Zneb Posted July 8, 2014 Author Posted July 8, 2014 Følger, har samme problemet selv, skal prøve med kontaktlim og gi tilbakemelding etterpå. Har vært inne på tanken med kontaktlim selv, er bare litt skeptisk til solsteik og parkert bil, om det løsner og begynner å lukte? Er jo ikke helt sunn den gassen der... Eller er det bare jeg som er en smule overnervøs? Quote
brani Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Følger, har samme problemet selv, skal prøve med kontaktlim og gi tilbakemelding etterpå. Har vært inne på tanken med kontaktlim selv, er bare litt skeptisk til solsteik og parkert bil, om det løsner og begynner å lukte? Er jo ikke helt sunn den gassen der... Eller er det bare jeg som er en smule overnervøs? Bare én måte å finne ut av det på : Quote
Ols1 Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Når det er ferdigtørket må det vel være greit innemiljø? Er vel mindre farlig enn å ligge bak en trailer og innhalere dieselpartikler? Det største problemet er vel om det holder, holder det så er det greit nok Egil: ikke plasten inni døra, men vinyltrekket begynner å løsne fra selve dørpanelet, sånn er det ihvertfall hos meg. Quote
Jørgen F.J Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Jeg har alltid brukt gaffateip rundt kanten på plasttrekket. Der hvor plasten er defekt har jeg brukt en søppelsekk til erstatning. har selv gaffateip, funker utmerket! Quote
Beckern Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Har inntrykk av at kontaktlim er tingen å bruke. Den gasser av og blir helt ufarlig. Dette brukes i masse dagligdagse ting. Quote
Zneb Posted July 14, 2014 Author Posted July 14, 2014 Har limt dørtrekkene nå, brukte kontaktlim fra Biltema, det har funket veldig bra! Ingen lukt i bilen selv etter at den har stått i solsteika en hel dag, og limet holder, kan trygt anbefales. Quote
Recommended Posts