Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som har noen tips om hva jeg kan bruke til å lime dørtrekkene i min w124? Selve plasttrekket har begynt å løsne litt i toppen.

Må jo være noe som tåler varme da det blir varmt inne i bilen på sommertid...

Posted

Jeg har alltid brukt gaffateip rundt kanten på plasttrekket. Der hvor plasten er defekt har jeg brukt en søppelsekk til erstatning.

Posted

Følger, har samme problemet selv, skal prøve med kontaktlim og gi tilbakemelding etterpå.

Har vært inne på tanken med kontaktlim selv, er bare litt skeptisk til solsteik og parkert bil, om det løsner og begynner å lukte? Er jo ikke helt sunn den gassen der... Eller er det bare jeg som er en smule overnervøs?

Posted

Følger, har samme problemet selv, skal prøve med kontaktlim og gi tilbakemelding etterpå.

Har vært inne på tanken med kontaktlim selv, er bare litt skeptisk til solsteik og parkert bil, om det løsner og begynner å lukte? Er jo ikke helt sunn den gassen der... Eller er det bare jeg som er en smule overnervøs?

Bare én måte å finne ut av det på ::)

Posted

Når det er ferdigtørket må det vel være greit innemiljø? Er vel mindre farlig enn å ligge bak en trailer og innhalere dieselpartikler?  :?

Det største problemet er vel om det holder, holder det så er det greit nok  :D

Egil: ikke plasten inni døra, men vinyltrekket begynner å løsne fra selve dørpanelet, sånn er det ihvertfall hos meg.

Posted

Har limt dørtrekkene nå, brukte kontaktlim fra Biltema, det har funket veldig bra!

Ingen lukt i bilen selv etter at den har stått i solsteika en hel dag, og limet holder, kan trygt anbefales.