Jump to content

Alarm Problem!

Recommended Posts

Guest CLK 230
Posted

I dag har jeg oppdaget et problem med orginal alarmen på bilen.

Alarmen gikk av kl 07:30 i dag tidlig.

Vel tenkte ikke noe særlig over det. Da jeg kom på jobb og låste bilen begynte alarmen å ule etter 1 min etter at bilen var låst.

Låste bilen opp og låste den igjen. Alt ok.

Da jeg skulle hjem fra jobb begynte Alarmen å ule igjen MENS jeg var i fart på veien! :shock:

Stoppet bilen tok ut nøkkelen og låste igjen og opp igjen. Alt ok.

Så jammen gikk alarmen nå i kveld også ved 21 tiden.

Noe som vet hva som kan være galt?

Hjeeeelp :?:

Guest Johan Stub
Posted

Litt kult med alarm når du kjører da. Kunne vært greit å ha i rushet gitt, måtte bare sette inn blå lamper i blinklysene så hadde jeg kommet 20 minutter raskere på jobb.

:wink:

Posted

Klipp alle ledninger som går til alarmen!

Alarm e noe forb tull! Når husker du sist att du såg etter en bil som stod å ulte? De fleste bare irriterer seg over ulingen og går videre, for ikke å snakke om når den går av om natten, da er faren større for å få bilen vandaliseert av naboer enn av tjuvene!

Når har det noengang hindret biltjuver å ta den bilen de vil ha?

M.

Som er lei av dustete alarmer som står og uler til ingen nytte!

Guest stig1
Posted

Alarm e noe forb tull! Når husker du sist att du såg etter en bil som stod å ulte? De fleste bare irriterer seg over ulingen og går videre' date=' for ikke å snakke om når den går av om natten, da er faren større for å få bilen vandaliseert av naboer enn av tjuvene!

Når har det noengang hindret biltjuver å ta den bilen de vil ha?

M.

Som er lei av dustete alarmer som står og uler til ingen nytte![/quote']

mulig jeg tar feil, men tror ikke det er så lurt å klippe av ledningene til alarmen, hvis jeg ikke tar feil så er vel tenninga gjennom alarmen, stikk heller til ett mb verksted å få de til å se på bilen.

om man har alarm eller ikke så har ikke dette noe å si om folk prøver å ta med seg bilen, for å få med seg en ny type mb må man ha orginalnøkkel eller det rette elektroniske verktøyet, men alarm hjelper mot innbrudd, de fleste som driver med dette, tar heller en bil som er stille enn en som vekker hele gata + eier av bilen

Posted

Alarm e noe forb tull! Når husker du sist att du såg etter en bil som stod å ulte? De fleste bare irriterer seg over ulingen og går videre' date=' for ikke å[/quote']

Så redusert forsikringspremie, og ikke minst redusert/ingen egenandel synes du er bare tull også? Kanskje du har så mye penger at du ikke bryr deg om en egenandel eller to når det skjer noe.

Har hatt Defa alarm på tre biler nå og det har ikke vært noe tull med noen av dem. På Babybenz, den eneste bilen de siste 10 årene jeg _ikke_ har hatt alarm montet, hadde jeg innbrudd i midt på lyse dagen når jeg stod parkert mellom mine venners nye BMW 5-serie og Audi A3, begge med alarm.

Nå kan man jo argumentere med at tyven kun hadde god smak, men jeg er helt sikker på at alarm hadde berget ny rute, nylakkert dør, interiørrens, samt det stjålne i dette tilfellet.

Posted

Alarm e noe forb tull! Når husker du sist att du såg etter en bil som stod å ulte? De fleste bare irriterer seg over ulingen og går videre' date=' for ikke å[/quote']

Så redusert forsikringspremie, og ikke minst redusert/ingen egenandel synes du er bare tull også? Kanskje du har så mye penger at du ikke bryr deg om en egenandel eller to når det skjer noe.

Han som ødela døra til naboen og rapa cd-spilleren hans hadde sikkert heller ikke brydd seg om det var alarm der. Og sikkert ikke eieren heller, som satt mindre enn ti meter unna. (bak gardinene)

Guest CLK 230
Posted

Ok, alle sammen, var ikke meningen å starte noen debatt om hvorvidt det å ha alarm er en genial greie eller ikke. :D

Saken er den at jeg vil vite om det er noen som har vært borti noe av det samme som meg og vet en om en løsning uten å ta bilen til verksted.

anybody?

Takknemmelig for all hjelp.

Posted
Ok' date=' alle sammen, var ikke meningen å starte noen debatt om hvorvidt det å ha alarm er en genial greie eller ikke. :D

Saken er den at jeg vil vite om det er noen som har vært borti noe av det samme som meg og vet en om en løsning uten å ta bilen til verksted.

anybody?

Takknemmelig for all hjelp.[/quote']

Beklager.

På såpass ny bil, er det vel bare å ringe verkstedet og be dem fikse, vel? Du har vel ratt garanti og i det heletatt? :-)

Guest CLK 230
Posted
Ok' date=' alle sammen, var ikke meningen å starte noen debatt om hvorvidt det å ha alarm er en genial greie eller ikke. :D

anybody?

Beklager.

På såpass ny bil, er det vel bare å ringe verkstedet og be dem fikse, vel? Du har vel ratt garanti og i det heletatt? :-)

Dette er en importert bil kjøpt via norsk forhandler, Autostrada i oslo.

Fikk jo garanti osv fra Autostrada, men de har så vidt jeg vet verksted i Skien og jeg gidder ikke å kjøre ut dit med bilen min for "så lite" hvis du skjønner hva jeg mener.

Åssen er det med garanti hos Mercedes? Er dette noe som de vil fikse på garanti selv om det er import bil?

Guest Trond Roald
Posted

anybody?

Beklager.

Dette er en importert bil kjøpt via norsk forhandler, Autostrada i oslo.

Fikk jo garanti osv fra Autostrada, men de har så vidt jeg vet verksted i Skien og jeg gidder ikke å kjøre ut dit med bilen min for "så lite" hvis du skjønner hva jeg mener.

Åssen er det med garanti hos Mercedes? Er dette noe som de vil fikse på garanti selv om det er import bil?

Vis bilen er under 2 år gammel skal det dekkes av fabrikken.

Da kan du bare kontakte nærmeste forhandler.

Jeg ville nok kjørt innom ett Mb verksted å lest feilkoder,siden den også

blir aktivert under kjøring.den skal jo bli deaktivert ved at bilen startes.

du kunne sett om det er en sikring som kan fjernes slik at bilen ikke

vekker hele nabolaget inntil du får tid til å dra på verksted.

Guest Geggi
Posted

Forventet levealder på alarmen skal være lengre enn 5 år.

Ergo har du i følge et eller annet EU-direktiv klagerett selv om bilen er importert. Jeg benyttet meg selv av dette etter at fabrikk-garantien var utgått. Først var de avvisende, men etter litt argumentering ga de (BOS) seg.

Posted
Forventet levealder på alarmen skal være lengre enn 5 år.

Ergo har du i følge et eller annet EU-direktiv klagerett selv om bilen er importert. Jeg benyttet meg selv av dette etter at fabrikk-garantien var utgått. Først var de avvisende' date=' men etter litt argumentering ga de (BOS) seg.[/quote']

Dette blir muligens litt OT, men prøver meg.

5 år reklamasjonsrett er en NORSK sak. Hvis man kjøper en bil av en norsk forhandler, er det altså 5 års reklamasjon. Dette gjelder ikke ved privatkjøp. Hvis man kjøper en bil i tyskland, gjelder tyske kjøpslover, og de gir ikke 5 år (vet ikke hvor mye). Hva da hvis en NORSK forhandler importerer en bil solgt ny i tyskland? Er det da den norske importøren som er ansvarlig, og gjelder 5 år fra bilen ble produsert? registrert i tyskland? Overtatt i Norge?

Guest Geggi
Posted

Dette kan ikke stemme Frode....????

Jeg fikk opplyst fra Forbrukerrådet at jeg hadde klagerett i 5 år og de viste til EU-direktivet som jeg hadde hørt om fra før. Det jeg tok kontakt med dem om var om det var MB-Flensburg som solgte bilen til Norge som var klageinstansen min. Dette hevdet nemlig BOS. Dette gikk de da tilbake på og jeg fikk ordnet problemet mitt ved at BOS skulle ta saken med MB i Tyskland. Sånn bør det jo også være sett fra kundens ståsted. Blir for dumt å ikke bare kunne gå til nærmeste MB-forhandler. Dette var for øvrig EU's første skritt har jeg lest, mens målet deres er å få samtlige bilmerker til å gi 5 års garanti.

Posted
Dette kan ikke stemme Frode....????

Skal ikke banne på noenting, jeg. :-)

Det var for litt sida snakk om å kjøpe belyste innstegslister fra danmark, og da kom det fram at det var 18 mnd i danmark, og de er da vitterlig medlem av EU..

Posted
Skal ikke banne på noenting' date=' jeg. :-)

Det var for litt sida snakk om å kjøpe belyste innstegslister fra danmark, og da kom det fram at det var 18 mnd i danmark, og de er da vitterlig medlem av EU..[/quote']

Det finnes da hauger av eksempler på firmaer i Norge som gir 1 års garanti på varer som det i følge kjøpsloven er både 2 og 5 års garanti på. Jeg vil tro det samme er problemet i danmark, og sikkert mange andre land også.

Om EU har gitt noen direktiver aner jeg ingenting om...

Posted
Skal ikke banne på noenting' date=' jeg. :-)

Det var for litt sida snakk om å kjøpe belyste innstegslister fra danmark, og da kom det fram at det var 18 mnd i danmark, og de er da vitterlig medlem av EU..[/quote']

Det finnes da hauger av eksempler på firmaer i Norge som gir 1 års garanti på varer som det i følge kjøpsloven er både 2 og 5 års garanti på. Jeg vil tro det samme er problemet i danmark, og sikkert mange andre land også.

Om EU har gitt noen direktiver aner jeg ingenting om...

Greier ikke finne det igjen nå, men jeg spurte tydelig om den generelle reklamasjonsretten i Danmark, ikke garntien på produktet. Det var en danske som svarte, at det var 18 mnd reklamasjonsrett i danmark.

Guest Geggi
Posted

Jeg så "TV2 hjelper deg" i kveld og i følge dem er det ennå butikkselgere som opplyser kunder om at de har 2 års rekl.rett. I dette tilfellet var det snakk om mob.tlf. Det riktige er 5 år.

For øvrig har dette sklidd veldig ut fra den opprinnelige forespørselen til forfatteren av denne tråden om bilalarm... :oops: :wink:

Posted
Jeg så "TV2 hjelper deg" i kveld og i følge dem er det ennå butikkselgere som opplyser kunder om at de har 2 års rekl.rett. I dette tilfellet var det snakk om mob.tlf. Det riktige er 5 år.

For øvrig har dette sklidd veldig ut fra den opprinnelige forespørselen til forfatteren av denne tråden om bilalarm... :oops: :wink:

Samme skjedde da svigers prøvde å klage på den fire år gamle tven sin som er gått i stykker. Jeg ba dem ta en ny tur og henvise til kjøpsloven.

Strengt tatt on topic ennå, for det er jo litt vesentlig hva han har av garantier, selv om det er lite nytt om hva feilen faktisk _kan_ være. Uansett, når man har kjøpt såpass ny bil, bør det bare være å ringe noen og få det fikset. Trodde det var litt av poenget med nye biler, mens vi som har gamle biler må slite med det :-)