Guest 2271 Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 Endelig kom dagen jeg har ventet på, og siklet skikkelig etter - i perioden jeg har pendlet vel 13.000 km over gamleveien siden 01. januar og fram til dagens dato ifm jobben.... Bare sett at veien har tatt form - og NÅ er den klar.... Sommerhjulene har nesten styrt mot nye asfalten av seg selv....! http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article339434.ece 20 min kortere reisetid, og slippe alle de svingete og hasardiøse bakkene... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 Hva i all verden prater du om? Den delen av veien var jo den beste!!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MortenE Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 Nei, det var det ikke! Alle vett att våre biler trivs best i 100+, med cruisekontrollen på og rett frem strekninger... M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2271 Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 Vet alle det?! Jeg har ikke cruise-kontroll.... men en UTROLIG flink høyrefot... Hi hi Og den delen av bilen og meg som definitivt vil trives mest med det nye stykket - må vel bli 20"....? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 For alle som liker å KJØRE bil istedet for å bare sitte på, var den strekningen som nå er pensjonert den desidert beste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2271 Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 Hmm... Vet ikke om du liker best å KJØRE bil på traktor-stier, eller kvalitets-vei? Min bil liker DEFINITIVT best å kjøre på veier a la den danske motorvei... Som de sier i Colgate-reklamen: "null hull"....!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Jeg har aldri hatt problemer med hullete veier på nevnte strekning, men deilige kurver og godt doserte svinger derimot - håh! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2271 Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Ha ha... Du kan ordlegge deg du, Surfer´n! Men denne tok forøvrig kaka... Hvordan klarer folk dette - de burde jo visst at Onkel kom til å stå i fjellskråningene ved åpning av ny "autobahn-liknende veistrekning"? http://www.fvn.no/nyheter/lister/article393900.ece Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Alle vet jo at en skal holde seg rett under 110 i 80 sonen.... Er faktisk enige med dere alle her, turen over kvinesheia er, og nå, var en klassiker, som Sven Håkon sier, rett doserte svinger etc....men det var bare så sjelden at en fikk utnytte det, i 90% av tilfellene lå det en bobil foran i 50... ....og da blir turen over kvinesdal lang.... Jeg liker også godt at turen til Kristiansand blir 20min kortere, det skal ikke være mulig å måtte bruke 3 timer på 24 mil..... så jeg gleder meg til å legge inn cruise kontrollen i ca 100 og nyte tilværelsen og litt høy musikk.... Men til slutt: det er en skandale hele byggeprosjektet..!!.. her skulle de lage en sikker vei, en ny Europavei for fremtiden, å så lager de 2 felt og i tillegg uten midtskiller eller forbikjøringsfelt....herregud for et molboland vi bor i, norske politikere er og blir evneveike.... =D> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Ha ha... Du kan ordlegge deg du, Surfer´n! Men denne tok forøvrig kaka... Hvordan klarer folk dette - de burde jo visst at Onkel kom til å stå i fjellskråningene ved åpning av ny "autobahn-liknende veistrekning"? http://www.fvn.no/nyheter/lister/article393900.ece Kjenner jeg blir ganske kvalm når Navarsete mener alt maset om midtdeler er opphauset og hun begrunner det med at de fleste møteulykker skyldes menneskelig svikt. Det er jo ikke akkurat noen som har tvilt på det? Forresten ganske kjekt av "journalistene" her å fortelle hele Norge at man i 116 km/t "bare" får en saftig bot, når man faktisk mister lappen der også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LadyBenz_ Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Jeg må si at jeg likte gamleveien veldig godt..,litt mer morro med svinger enn å kjøre rett fram Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 Blir mer uaktuelt å kjøre over Suleskaret også nå når besparelsen i tid er minsket med 20 minutter til Drammen. For ikke å snakke om komforten som er nokså jævlig over fjellet (les: telehiv). Men så var det de fordømte fotoboksene da.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 Jeg har aldri hatt problemer med hullete veier på nevnte strekning, men deilige kurver og godt doserte svinger derimot - håh! Nesten sånn jeg liker damene dette jo... par hull og deilige kurver... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts