dj-vega Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 Hei Har skaffet meg en tidl Taxi kjørt Mercedes E-klasse. Med 604 motoren. 2.2 suge diesel. Bilen har snart godt 400.000. Til tross for det er den nydelig å kjøre. relativt grei for rust. Noe er der, men det skal taes. Denne motoren har jo den ikke så helt ukjente lekasje diesel pumpa fra lucas. Og etter 2-3 uker så fikk jeg også erfare dette. Fant pakningssett i bagasjerommet til pumpa, så det skal prøves til uka, så lurer jeg på om det er noe å tenke på når jeg demonterer denne typen pumpe? Så kommer vi til andre alternativ, vis pumpa etter et pakningssett fortsetter å lekke, så vurderer jeg motorbytte. Har litt lyst på tilsvarende 2.2 CDI motoren. Er ikke ute etter masse power og slikt, men en pålitlig diesel motor, som er billig i drift. Noen som vet hvordan det er og bytte over? er det bolt on, eller er det mer enn som så involvert? Hvordan er det med godkjenning av slikt? Siste alternativ er jo å bytte dieselpumpe til en annen type, men så er spørsmålet hvilken, og hvordan Legger inn et par bilder av bilen i samme slengen. Setter pris på respons, og all hjelp. Når den først er i orden, og eu kontrollen er gjennomført, så blir det litt mer utseende messige ting...Har veldig lyst på et sett med fine felger...bl.a Quote
dj-vega Posted July 14, 2014 Author Posted July 14, 2014 Ingen? Hadde forøvrig vert veldig greit med tips til hvordan jeg skal demontere diesel pumpa? Quote
Recommended Posts