Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg ringte da til ett annet BOS verksted ikke langt unna her. De var svært imøtekommende og satte opp time til meg.

noen dager før jeg skulle inn der sendte jeg en PM til en svært oppegående medlem her på forumet og forklarte ulyden og spurte om råd. Svaret kom kjapt. "Det er vakumpumpen".

Dagen for timen på det andre MB verkstedet kom og jeg leverte bilen. Teknikeren brukte ikke lang tid på å komme med en konklusjon og en god forklaring. Joda det var Vakumpumpen.

Nå venter jeg på tilbud for utbedring av feilen

Bra -da løser det seg (og andre MB verkstedet var )

• Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
Posted

Ettersom jeg har hatt mange #dårligekundeopplevelser med min C-klasse hos den lokale MB forhandleren.

Sendte jeg sist uke avgårde en e-post hvor jeg forklarte min opplevelse av dem.

Jeg lagde en liste som gikk igjennom mine opplevelser med de punkt for punkt.

Dagen etter at jeg sendte denne e-poste fikk jeg svar om at de ville gå igjennom den og gi meg en rask tilbakemelding.

Blir spennende og se deres tilbakemelding på mine punkter.

Posted

Da er ulyden fjernet på bilen.

Vakuum pumpen ble i dag skiftet hos BOS Hamar.

Lurer på om det kanskje er ett medlem her inne som kan ha utført jobben

• 1 month later...
  • 4 months later...
Posted

Har kjørt 890 km før fylling fikk på 59,31 Liter. Gir ett forbruk på 0,66 ikke værst når 800 km av de er med henger (Gjøvik - Trondheim retur) er faktisk veldig godt fornøyd med det

Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted

Diesel er jo suveren på forbruk og kraft - 0,66 var bra for å være 250 cdi.

Min 180 klarer vel 0,8-1,0 l/mil. All kjøring er i Oslo og småkjøring. Så da er bensin det beste. Bråker mindre og motoren oppnår kjapt driftstemperatur på vinteren slik at jeg er varm til og fra jobb.

• 1 month later...
Posted

I dag kom dette merket på etter Service på BOS Hamar. Alltid god service der, også idag. Da kan jeg kjøre med god samvittighet ett år til

Sent from my iPhone using Tapatalk

IMG_0458.JPG.3578b334fe2e2ab1521debdef75ca76b.JPG

Posted

Da bilen var på service nå på torsdag fikk jeg også forhandler til å sjekke om det var noen software oppdatering til motor eller girkasse. Det var en oppdatering for girkassen som ble lagt inn. Må si jeg merker forskjell. Er faktisk noe mykere i giringen nå enn før....

• 2 months later...
Posted

Da er vinterhjula lagt på da det i morgen kom noen snøkorn ned fra himmelen.

Greit og få de på også da jeg skal på tur med bilen allerede i kveld.

IMG_0759.thumb.JPG.4002c8955f39ab0370fa9aadf379f71e.JPG

• 2 months later...
Posted

Etter å ha hatt ME-adapteret tilkoblet i godt 14 dager må jeg si den saken har skuffet meg veldig.

For det første er det nesten ingenting man kan gjøre i app'n når bilen er eldre enn 2014 modell.

I tillegg er det flere ganger det ikke er registrert at bilen har vært på tur.

Det har også vært tilfeller hvor den har sluttet med registrering av dat under en kjøretur.

Posted

Etter å ha hatt ME-adapteret tilkoblet i godt 14 dager må jeg si den saken har skuffet meg veldig.

For det første er det nesten ingenting man kan gjøre i app'n når bilen er eldre enn 2014 modell.

I tillegg er det flere ganger det ikke er registrert at bilen har vært på tur.

Det har også vært tilfeller hvor den har sluttet med registrering av dat under en kjøretur.

Da får jeg bekreftet at jeg tenkte rett da..at bryet med å kjøre innom for å få den dingsen på leasingbilen var ikke bryet verdt...

• 5 months later...
Posted

Da eter lenge uten noen oppdatering er det vel tid for en liten en nå. Søndag gikk turen fra Gjøvik mot Bergen for å hente hjem en student. Stor skaphenger ble leid på Circkle K. På tur opp mot Filefjell syntes jeg bilen dro litt dårlig. Den ville ikke noe særlig over 2200 omdreininger, og ingenting skjedde når jeg prøvde kickdown. Bilen gikk ellers greit. Vi stoppet på bensinstasjonen i Gudvangen for å få litt mat. Da vi kjørte utpå E-16 og ga på så virket det som jeg hadde fylt kengurudiesel.

Jeg stoppet på nærmeste bussholdeplass og så også at den oransje motorlampen lyste og bilen hadde selvsagt gått i nødmodus. Jeg startet opp igjen å fortsatte turen mot Bergen. Jeg ringte så til Mercedes for å prøve Mobilo løsningen og fikk snakke med ei hyggelig dame som lovte å ringte tilbake når hun hadde fått tak i en tekniker. Etter ca 15 minutter ringte tekniker tilbake selv. Han sa jeg burde få tatt diagnose. Turen gikk så til BOS i Åsane. Vel fremme der ble diagnose utført og ladetrykksensor for turbo nr var gåen. Denne ble skiftet, regningen betalt og vi satte turen videre mot Bergen. Da vi kom utpå E-16 igjen og jeg trykket på gasspedalen så kom jammen motorlampen på igjen og bilen gikk igjen i nødmodus. Tilbake til verkstedet og diagnose ble avlest, Lavt ladetrykk. hmmmm

Vi rygget ut så tekniker kunne ta en prøve tur, da kom han plutselig på at han hadde glemt å sette tilbake vakumslangen. Da denne kom på så virket bilen ok. Vi satte igjen turen mot Bergen, denne gangen gikk det greit. Vel hjemme i kveld med fyll henger og bil og bra drag i motor. Alt virker fortsatt topp.

Greit å få hjelp en søndag ettermiddag når man får behov.