Toalmar Posted January 24, 2015 Author Posted January 24, 2015 alle nyere mercedes skal skifte olje på automatene på 50000 eller etter 3 år.. Alt ettersom hva som treffer inn først.. Men det er tillegg på servicen så man må varsle fra selv om at man ønsker det utført Det rare her er at det skal utføres på 50' km også må man selv gi beskjed om at dette skal utføres. Litt ulikt Mercedes Quote
Toalmar Posted January 24, 2015 Author Posted January 24, 2015 er på helgetur til familie til kona. Litt snø må jeg si. Bildet er tatt i går. I dag morges var det nye 20 cm Quote
Guest alexanderst Posted January 24, 2015 Posted January 24, 2015 Flott med litt vinderbilder av vogna også Quote
Toalmar Posted May 5, 2015 Author Posted May 5, 2015 Har ikke fått lagt på sommerhjul enda, da vi var over fjellet nå i 1. mai helgen Idag har jeg polert felgene for sommerdekkene med Collinite 845 Quote
Toalmar Posted May 17, 2015 Author Posted May 17, 2015 Begynner å nærme meg at bilen skal ha service. I Displayet kan jeg lese av at det er en B3 service som skal tas. Har bedt om tilbud på alle 3 Mercedes forhandlerene rundt Mjøsa og fra Mercedes på Lørenskog Prisene spriket litt på samme jobb, fra kr 7700 til kr 8900. En kollega av meg tipset meg om ett verksted i Oslo som utfører service på Mercedes. Prisen hos dem var ca kr 5000 De har utstyr for å registere dette i DSB så det vil ikke være noe problem. Er usikker på om jeg skal bruke ett eksternt firma, eller om jeg skal gå for ett Mercedes verksted. Quote
Toalmar Posted May 17, 2015 Author Posted May 17, 2015 Det er mulig det er. Er både bytte av luftfilter, dieselfilter og bremsevæske med i tilbudene Quote
Christian Sørensen Posted May 25, 2015 Posted May 25, 2015 En kollega av meg tipset meg om ett verksted i Oslo som utfører service på Mercedes. Prisen hos dem var ca kr 5000 De har utstyr for å registere dette i DSB så det vil ikke være noe problem. Hvilket verksted i Oslo er det du har fåt tips om? Har selv tatt en del servicer i Oslo, så kanskje jeg har erfaring med verkstedet du har blitt tipset om?! Quote
Christian Sørensen Posted May 25, 2015 Posted May 25, 2015 Det er Løren Autoservice. Ok, de har jeg ikke brukt selv. Så da er det litt vanskelig og uttale seg Jeg har brukt Svartnes MB Service jeg. Etter min mening har de utrolig dyktige folk, bra priser og er veldig hyggelige. Quote
Toalmar Posted May 25, 2015 Author Posted May 25, 2015 Det er Løren Autoservice. Ok, de har jeg ikke brukt selv. Så da er det litt vanskelig og uttale seg Jeg har brukt Svartnes MB Service jeg. Etter min mening har de utrolig dyktige folk, bra priser og er veldig hyggelige. Da skal jeg spørre dem også. Mange takk Quote
Toalmar Posted May 29, 2015 Author Posted May 29, 2015 Det er Løren Autoservice. Ok, de har jeg ikke brukt selv. Så da er det litt vanskelig og uttale seg Jeg har brukt Svartnes MB Service jeg. Etter min mening har de utrolig dyktige folk, bra priser og er veldig hyggelige. Da skal jeg spørre dem også. Mange takk Sendte en forespørsel til Svartnes MB Service, men ikke fått svar. Quote
Toalmar Posted May 29, 2015 Author Posted May 29, 2015 Etter en runde med forespørsel om pris for B3 Service både her og der, ser det faktisk ut til at det er billigst nesten utenfor min egen dør. Overraskende ble både Sverige og Tyskland dyrere enn ett verksted ikke langt fra meg. Hadde forventet at det skulle være noe billigere å få utført servicen i Tyskland enn her hjemme på berget. Quote
bige Posted May 30, 2015 Posted May 30, 2015 Etter en runde med forespørsel om pris for B3 Service både her og der, ser det faktisk ut til at det er billigst nesten utenfor min egen dør. Overraskende ble både Sverige og Tyskland dyrere enn ett verksted ikke langt fra meg. Hadde forventet at det skulle være noe billigere å få utført servicen i Tyskland enn her hjemme på berget. Kan du ikke legge ut pris tilbudene du fikk ?? Har erfaring med att Sverige har annen pris når Nordman ringer enn en som snakker svensk ... Men att Tyskland har høyere pris -det skurrer - sikker på att den norske skal gjøre det samme som tyske ?? har hørt att de "glemmer" olje bytte prisen i Norge Quote
Toalmar Posted May 30, 2015 Author Posted May 30, 2015 Alle prisene er innhentet ved å sende forespørsel pr e-post og gjelder B3 service Det er service inkl olje, oljefilter, kombifilter, spylervæske og arbeid Tillegg: Assyst plusskifte luftfilter Assyst plusskifte dieselfilter Noen tilbud er inkl bremsevæskeskifte, men det ble gjort i 2014 så det skal da ikke gjøres i år. Dette er merket ut bak hvert tilbud BOS Lillehammer kr 8.890,- inkl bremsevæskeskifte (kan trekkes ut kr 1.000,-) kr 7.890,- BOS Lørenskog kr 8.490,- uten bremsevæskeskifte kr 8.490,- BOS Gjøvik kr 8.375,- inkl bremsevæskeskifte (kan trekke ut kr 1.175,-) kr 7.200,- BOS Hamar kr 7.687,- inkl bremsevæskeskifte (kan trekke ut kr 1.100,-) kr 6.587,- Biltjänst Arvika Sek 6.964,- uten bremsevæskeskifte (omregnet til NOK x0,92) kr 6.406,- Mercedes Kiel EUR 878,- inkl bremsevæskeskifte (kan trekke fra EUR 88,- omregnet NOK x8.5) kr 6.715,- Mercedes Trittau EUR 772,- uten bremsevæskeskifte (omregnet til NOK x8,5) kr 6.562,- Løren Autoservice kr 5.963,- uten bremsevæskeskifte kr 5.963,- Auto-Benz Br.dal kr 6.000,- uten bremsevæskeskifte kr 6.000,- Det som jeg ikke vet her er om Auto-Benz bruker originale filter etc. Quote
Megaoctane Posted May 30, 2015 Posted May 30, 2015 Hørt med Autostern? Medlemmer har vel rabatt hos dem? For biler eldre enn 5 år er det prisgaranti også hos BOS http://www.bos.no/Hjem/Aktuelt+vis?key=5524 Quote
Toalmar Posted June 1, 2015 Author Posted June 1, 2015 Da ser det vel ut til at jeg vil bruke BOS Hamar. De er billigst av de som jeg vet bruker originale deler og ganske tett ved. I tillegg vil min Mobilitetsgaranti fortsatt gjelde Quote
Christian Sørensen Posted June 1, 2015 Posted June 1, 2015 Sendte en forespørsel til Svartnes MB Service, men ikke fått svar. Det enkleste er nok og ringe dem egentlig. De har ingen egen kontor"rotte" der sånn, men alle bidrar med alt. Ringer du får du nok svar Quote
Toalmar Posted June 28, 2015 Author Posted June 28, 2015 Da fikk jeg samme pris på min lokale forhandler så da blir service tatt der Quote
Toalmar Posted July 16, 2015 Author Posted July 16, 2015 Da er B3 servicen utført for en god uke siden hos min lokale forhandler, og bilen er klar for ferie Quote
Toalmar Posted September 27, 2015 Author Posted September 27, 2015 Etter å ha hørt en ulyd i "motorrommet" har eg vært i kontakt med MB verkstedet her. De mente det kunne komme fra registerkjedet og anbefalte en sjekk av dette. Ved kontroll av dette så skiftet de alltid strammeren. Dette ble utført for en tid siden, men lyden er der fortsatt. Har nå vært i kontakt med dem igjen og det kan virke som vi har hørt 2 forskjellige lyder. Den so jeg mener er en ulyd sier de kan høres på 7-8 biler av 10 stk, og skal visst komme fra Vakuumpumpe eller noe sånn. Jeg mener at det ikke kan stemme at Mercedes tolerer en ulyd på så mange biler... De har derfor tatt ett lydopptak av ulyden og sendt denne til teknisk på MB. Så da er det bare å vente på svaret fra dem........ Quote
Toalmar Posted November 7, 2015 Author Posted November 7, 2015 Etter at de ikke fikk noe godt svar vedrørende lydopptaket, så begynte jeg selv med å prøve å finne ut hva som utløste denne ulyden. Den kom hver gang bremsepedal ble aktivert. eg tok så kontakt igjen med min lokale MB forhandler som tok nytt lydopptak og sendte det til teknisk hos importøren. Etter noen uker med venting hadde vi igjen kontakt via telefon og da sa kundemottaker at mekanikeren som hadde uttalt at det kunne være vakuumpumpen, sa at det var det ikke. Fortsatt ikke noe svar fra importøren Quote
Toalmar Posted November 7, 2015 Author Posted November 7, 2015 Ny uke etter siste respons så ringe jeg de, joda det forelå ett svar fra teknisk avdeling hos Mercedes, men de hadde ikke rukket å lese det enda. De skulle kontakte meg etter at de hadde lest det. Etter noen timer ringe han tilbake. Svaret fra teknisk var ett "Svada" svar fordi det kunne være så mye rart at da måtte de begynne å skifte deler. han ønsket å finne tilsvarende bil for å hre om den hadde samme feil. hva??????? - Er det mulig........ Quote
Toalmar Posted November 7, 2015 Author Posted November 7, 2015 Jeg ringte da til ett annet BOS verksted ikke langt unna her. De var svært imøtekommende og satte opp time til meg. noen dager før jeg skulle inn der sendte jeg en PM til en svært oppegående medlem her på forumet og forklarte ulyden og spurte om råd. Svaret kom kjapt. "Det er vakumpumpen". Dagen for timen på det andre MB verkstedet kom og jeg leverte bilen. Teknikeren brukte ikke lang tid på å komme med en konklusjon og en god forklaring. Joda det var Vakumpumpen. Nå venter jeg på tilbud for utbedring av feilen Quote
Recommended Posts