Jump to content

Recommended Posts

• Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Går faktisk bra billig må jeg si. Har nå en tur til Trondheim, med fullt bagasjerom og kjøring over Venabygdsfjellet. Ca 400 km og 0,47 på måleren i bilen

avevudes.jpg

Posted

Det er jo veldig bra til å være 4 matic.... hvor store hjul har du? Jeg klarte å få min gamle 204 til tr.heim fra lillestrøm på 0.55 med 18 toms amg hjul... å 212 bruker 0.57 på samme strekningen

• 2 months later...
Posted

Da er time hos BOS bestilt for oppdatering av Command.

Bilen har 3 års gratis oppgradering og den må man få med seg.

Da er bilen hentet og ingen Command oppdatert. BOS måtte bestille cd platen fra Tyskland først.

Utrolig spør du meg, ettersom jeg hadde bestilt time så skulle det være mulig å sjekke op litt på forhånd

Posted

Det var lite gjennomtrengt ja. Skikkelig irriterende når man først har time. Fikk oppgradert den føleren jeg snakket med deg om på min, og samtidig skulle dem ta 4-hjuls kontroll. Tror du det at det ble gjort, neida, det måtte jeg ha egen time til det, grr....

Posted

Det var lite gjennomtrengt ja. Skikkelig irriterende når man først har time. Fikk oppgradert den føleren jeg snakket med deg om på min, og samtidig skulle dem ta 4-hjuls kontroll. Tror du det at det ble gjort, neida, det måtte jeg ha egen time til det, grr....

Helt riktig Syver, skikkelig irriterende er det når de vet hva man skal gjøre. Snakket med dem i sommer og da sa de at de ikke hadde fått platen enda. Trodde de hadde den nå, ettersom det ikke ble spurt noe mer når jeg bestilte oppgradering.

Har en annen sak gående med de også, vedrørende A1 service. Vi får se hvordan det går før jeg ser hva jeg velger.

Posted

Fikk oppgradert den føleren jeg snakket med deg om på min, og samtidig skulle dem ta 4-hjuls kontroll. Tror du det at det ble gjort, neida, det måtte jeg ha egen time til det, grr....

Godt du fikk ordnet det.......

• 3 weeks later...
Posted

Da har varsel om A1 Service kommet i displayet på min bil selvom det ble tatt service på den i Tyskland før jeg hentet den i sommer. Etter den elektroniske serviceboken skal neste service være Juni 2015 eller 82´km

Jeg har kontaktet Mercedes forhandleren i Tyskland og de sier at det er 2 muligheter for at service kalkulatoren ikke har blitt nullstilt. Dette er at de kan ha glemt det, den andre er at det ikke var mulig pga for liten kjørt kilometer siden siste service, noe jeg tror stemmer.

Jeg har fått beskjed om å kontakte min Mercedes forhandler og få de til å resette denne kalkulatoren, men de sier den eneste muligheten for å få bort dette er  ta servicen på ny. Tro det den som vil.

Hvis jeg ikke gjør dette sier de i tillegg at jeg mister muligheten til å få godkjent eventuelle "kampanjer" fra Mercedes senere.

Jeg har nå kontaktet en annen Mercedes forhandler for å høre deres svar på denne saken.

Ønsker ikke å komme på kant med min lokale Mercedes forhandler, men dette synes jeg er helt bort i natta.

HVA VILLE DERE GJORT????

• 2 weeks later...
Posted

Ja det hørtes meget spesielt ut. Hva er det som registrerer en service på selve bilen? Er det en føler på hvert sted dem skrur på? Det er isåfall første gang jeg har hørt om.

Det er En teller i elektronikken (ligger vel under Assist Plus menyen) som gir deg ett varsel. Den teller antall dger og kjørte kilometer siden siste nullstilling. på min er serviceintervallet 25000 km eller 1 gang pr år.

Den har ikke noe kobling mot bilens DSB (Digitale Service Bok) så hvis du nullstiller denne selv vil ikke bilen si i fra om når du skal ha neste service til rett tid

Posted

Ettersom det er forskjellige svar på når man skal ta service på girkassen på min bil, har jeg valgt å gjøre denne nå

I Serviceboken står det både ved 3 år eller 50000 km og 5 år og 125000 km.

bilen har nå litt i underkant av 70´km på telleren, og ut i fra hva en del jeg har snakket med kan det lønne seg å få gjort dette ett godt stykke før den har rullet 100000 km uansett hva Serviceboken sier.

Ettersom dette er en litt kostbar avfære så tok jeg en ringerunde til flere aktører, billigst var det i Oslo.

Her var laveste pris hos Berg´s Automatservice, etter fulgt av BOS på Lørenskog.

Nå skal det sies at det var kun disse jeg spurt i Oslo.

Jeg forespurte også BOS på Gjøvik og BOS på Hamar, her kom helt klart BOS Hamar billigst ut.

Ettersom bilen er under garanti, så har jeg valgt å få jobben gjort hos BOS, i tillegg vil det være ulønnsomt å ta turen til Oslo for meg så valgtet falt på BOS Hamar da turen dit ikke er så lang.

Posted

Synes det er så rart at det spriker flere tusen på akkurat samme service på BOS forhandlerne  :?

Det er vel den enkelte sjappes ordredybde og faste kostnader som avgjør tenker jeg.

Posted

Ja det er noe rart.

Hos forhandler med det dyreste tilbudet spurte jeg om det hjalp om man var medlem i f. eks MB Entusiastklubb.

Svaret var ganske greit.  "Det er en pris som det ikke er rom for å gi rabatt på"

Nå er jeg ikke en betalende medlem, så for meg hadde ikke det hjulpet.

Hos forhandler på Hamar fikk jeg automatisk rabatt,

prisen fra forhandler i Oslo var nok antagelig en fastpris pga konkurranse fra andre.

Guest alexanderst
Posted

Vi tok det på 55 000 km, sammen med en B service. Vi har fulgt serviceprogrammet til Mercedes på vår W212. Dette fikk vi utført i tyskland hos et autorisert Mercedesverksted med en prislapp på 6000 kr for både service og flushing. :)

Posted

Ettersom det er forskjellige svar på når man skal ta service på girkassen på min bil, har jeg valgt å gjøre denne nå

I Serviceboken står det både ved 3 år eller 50000 km og 5 år og 125000 km.

bilen har nå litt i underkant av 70´km på telleren, og ut i fra hva en del jeg har snakket med kan det lønne seg å få gjort dette ett godt stykke før den har rullet 100000 km uansett hva Serviceboken sier.

Ettersom dette er en litt kostbar avfære så tok jeg en ringerunde til flere aktører, billigst var det i Oslo.

Her var laveste pris hos Berg´s Automatservice, etter fulgt av BOS på Lørenskog.

Nå skal det sies at det var kun disse jeg spurt i Oslo.

Jeg forespurte også BOS på Gjøvik og BOS på Hamar, her kom helt klart BOS Hamar billigst ut.

Ettersom bilen er under garanti, så har jeg valgt å få jobben gjort hos BOS, i tillegg vil det være ulønnsomt å ta turen til Oslo for meg så valgtet falt på BOS Hamar da turen dit ikke er så lang.

alle nyere mercedes skal skifte olje på automatene på 50000 eller etter 3 år.. Alt ettersom hva som treffer inn først..

Men det er tillegg på servicen så man må varsle fra selv om at man ønsker det utført