Jump to content

Recommended Posts

Posted

Denne bilen vil med stor sannsynlighet blitt tatt inn med med "alternativ beregning"

Skal komme mer tilbake til eventuel forskjell i avgift senere

• Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Få den rabatten du klarer å få. Teknisk stand er mye mye viktigere enn steinsprut selv om det er kjipt det også.

Få det på papir med stempel og signatur at de skal dekke ny rute!

Inget problem med bekreftelse, den har jeg

Posted

Man fjerner ikke merkingen bak når man har en så grom motor og 4matic på en c klasse.

Det er vel ikke den mest vanlige C-klassen her i landet nei 👍

Posted

Man fjerner ikke merkingen bak når man har en så grom motor og 4matic på en c klasse.

Det er mye morsommere å ha en diskret bil som funker enn å ha merker bak.

Det er også grunnen til at jeg fjernet merkene på min bil.

Guest alexanderst
Posted

Gratulerer så meget med ny bil :)

Posted

Hadde jeg hatt E500 ville jeg hatt det bak så folk skjønte når jeg dro ifra dem hvordan jeg klarte det:)

Jeg har 4Matic også, og synes det er helt topp at folk ikke forstår hvordan jeg kommer meg frem på vinterføre.. :)

Guest alexanderst
Posted

Behold tall & bokstaver. 200 og 220 kan godt fjernes, men ikke høyere :)

Posted

Hadde jeg hatt E500 4matic hadde jeg aldri fjerna merkene... hvorfor? Fordi alle tror du kjører E200...eller E220 cdi... :P

Posted

Hadde jeg hatt E500 4matic hadde jeg aldri fjerna merkene... hvorfor? Fordi alle tror du kjører E200...eller E220 cdi... :P

Det tror folk helt til jeg gir på, og det passer meg svært bra :)

Posted

Er det noe å hente med alternativ metode på såpass nybil med liten motor? Pleier å være at bilen skal være noen år, at det skal lønne seg.  Regnet på en to år gammel cls 63, der vil det ikke lønne seg.

Grattis med ny bil! Fine de facelift 204.

Posted

Er det noe å hente med alternativ metode på såpass nybil med liten motor? Pleier å være at bilen skal være noen år, at det skal lønne seg.  Regnet på en to år gammel cls 63, der vil det ikke lønne seg.

Grattis med ny bil! Fine de facelift 204.

Vet ikke hvordan du fant det rette tallene for utregningen, men han som har hjulpet meg med denne bilen satt opp dette og fant en god besparelse. Jeg må vente noen dager med å betale engangsavgiften ettersom det i disse dager kommer nye priser for utregningen av alternativ beregning. Tør ikke betale den vanlige før de nye prisene er klare, er umulig å vite om de går utifra datoen man betaler avgiften første gang eller når man søker om alternàtiv beregning.

Det fine med å importere bilen som privatperson er at man da ksn søke om alternativ beregning innen 15 dager etter at man har betalt avgiften.

Posted

Har selv brukt alternativ metode noen ganger og finner korrekte tall ved bruk av rødboka utgitt av Eurotax Glasses.

Ikke regnet på din, men vær obs på at det kan slå ut gale veien hvis du ikke har riktige tall. :)

Posted

Ringte i går Statens Vegvesen og fikk time for visning 6. August.

Dette var den første ledige timen i mitt område (50 km omkrets)

Tok en tur opp på min lokale Trafikkstasjon nå i morges, joda de har Drop in på torsdager.

Kunne ikke vært bedre spør du meg.

Da blir det visning allerede i morgen  :D :D :D

• 2 weeks later...
Posted

Da etter noen turer med bilen må jeg si meg fornøyd.

Dieselforbruket ser ikke værst ut heller på bilens måler. Måtte en tur til Gardermoen i går ettermiddag. Det er en tur totalt på omtrent 200 km for meg. Da lå den på 0,49

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...