Jump to content

Recommended Posts

Posted

Min S204 2012 modell ble jo etter 6 mnd levert tilbake til forhandler pga diverse ting. Jeg fikk kjørt den ca 10' km og var godt fornøyd med bilen.

Etter litt tid i tenkeboksen ble det bestemt at en sånn bil skulle vi ha igjen.

Så til uken går turen til Tyskland for å hente vår "nye" S204.

• Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Bremen eller Stuttgart?  Har selv vært to turer å hentet w204 stv,,, og om 3 måned går turen til Stuttgart å hente ny s212

Med "nye"menes brukt, men ny for oss.

Skal til Hamburg å hente ei stv derfra.

Posted

Ifølge DN har bruktimporten gått ned. Man sparer vel en del på bruktbil i Tyskland, pluss at utvalget er større, og ofte bedre utstyrt. Men den sterke Euroen og dårlige tider i Europa gjør at flere ikke kjøper ny bil.

Posted

Det er nok ikke så mye å tjene generelt på å importere bil fra Tyskland nå som Euro ligger så høyt.

Nå er det en tid siden jeg betalte bilen, og da var kursen en god del lavere.

I tillegg får man nok generelt mer utstyr for en hyggeligere pris enn her hjemme.

Jeg har gått for ei stv med 4matic, og de er det ikke så mange av her hjemme med rett pris og utstyr.

Posted

Da er bagen pakket, avreise til Tyskland i morgen tidlig for å hente bilen.

Sjekket for sikkerthetskyld idag at alt var ok, og det var det.

Har lagt opp til ei overnatting i Hamburg, så det blir tid til shopping også.

Torsdag formiddag kjører vi onboard på Kiel ferga med kurs mot Oslo.

Posted

Etter at avgiftene gikk ned fra 1januar er det igjen blitt lukrativt å importere biler med stor motor til Norge...

Lykke til med bilkjøpet :)

Posted

Etter at avgiftene gikk ned fra 1januar er det igjen blitt lukrativt å importere biler med stor motor til Norge...

Lykke til med bilkjøpet :)

Takk, Wicky

Posted

Da litt info om dagen i dag

Kom ned til Mercedes forhandleren som avtalt. Bilen var ikke ferdig klargjort, selv om de har hatt lang tid på seg.

Jeg ble med ut i klargjøringshallen og ser på bilen kjapt, jeg legger merke til noen steinsprut på panseret, og sier jeg overrasket over dette, de sier de kan prøve å "Rubbe" dette litt, men jeg sier det har jeg ikke tid til.

Jeg går opp igjen til bilhallen, selger kommer etter da han må ordne noe først.

Da han kommer opp får jeg tilbud om en rabatt på mitt kjøp pga steinsprutene, noe jeg sier ok til.

Etter en stund kommer bilen opp fra klargjøringsavdelingen, da ser min kone en steinsprut med en liten sprekk på passasjersiden av frontvindu. Da sier jeg til selgeren at jeg er lite imponert, dette skal liksom være en Mercedes forhandler. Han legger seg helt flat og sier det er bare å bestille ruteskifte hjemme i Norge hos min lokale Mercedes forhandler, så skal de betale for dette.

Så som dere sikkert skjønner ble ikke dagen helt som den skulle.

Legger ved noen få bilder, flere kommer senere

e3a5uzyh.jpgpepuzysa.jpg

Posted

Kjedelig med sånne selgere.

Få den rabatten du klarer å få. Teknisk stand er mye mye viktigere enn steinsprut selv om det er kjipt det også.

Få det på papir med stempel og signatur at de skal dekke ny rute!

Bilen så fin ut. Gratulerer og god og sikker tur hjem:)

@wicky: det er vel bare bruksfradraget som har økt fra maks 15år til 30 nå. Nyere biler er fortsatt like dyre.

Posted

er billigere å importere en Maserati 2005 mod nå enn før januar...  Men nok om det :)

grattis med ny bil! C klassen er egentlig en perfekt allrounder! Kjipt med ett trist første inntrykk av bil og forhandler, men så lenge du sparer penger og får reparert bilen så er det vel igrunn ålreit? :)

Posted

Ser bra ut den, facliften er veldig innpå 204.

Hvordan utstyr er det på den?

Her er noe av utstyret:

- 4matic

- Avantgarde

- 7. Trinns automat

- Oppvarmede seter

- Mørke sideruter og bakvindu

- Command Plus

- Media interface

- Komfort telefon

- Speilpakke

- Ryggekamera

- Webasto

- ILS

- Xenon

- Oppvarmet Lyktespyleranlegg

- Regnsensor

+ + +

Posted

Syver: må vel bytte panser fanger lykter grill sideskjermer, fester etc... ikke plug and play slik det var på w124 og faceliftene der :P

Posted

@wicky: det er vel bare bruksfradraget som har økt fra maks 15år til 30 nå. Nyere biler er fortsatt like dyre.

Intervallene for nedjustering av avgift er også endret på et slikt vis at biler med riktig alder er billigere å ta inn enn tidligere.