Tharon Posted July 5, 2014 Posted July 5, 2014 Har endel ting jeg lurer på med bilen min. En 2000 modell E220 CDI W210. Spørsmål står under bildene. 1. Hvor ille er denne lekkasjen på differensialen og hva må gjøres for å utbedre det? 2. Bør denne hardyskiven byttes ut? En god del sprekker rundt bolter. 3. Bør disse foringene byttes ut? Diff og opphengsbru. 4. Noe lekker ned på dynamoen. Kan det være fra turbo? 5. Denne slangen kommer ned bak dynamoen og går inn i motor. Hva er den til og hvordan stoppe svettinga/lekkasjen? 6. Slangen opp til EGR-ventilen svetter/lekker. Hvordan få det tett? 7. Slangen mellom intercooler og turbo svetter/lekker. Hvordan få det tett? 8. Innsiden av slangen som går inn på EGR-ventil og innsiden av EGR-ventil. Kan dette være årsaken til økt drivstofforbruk og svart røyk samt hard gange når motoren bakker. Får vibrasjon i bilen også da. Quote
OlaNormann Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Sitter å ser på bilder på mobil i solen, men teksten gjør at jeg må nevne at oljesvetting fra turboslanger og røyk ikke er en bra kombinasjon ofte. En slitt turbo vil slippe olje igjennom og blåse inn i innsug igjennom turboslanger og intercooler. Ta av slangen inn på innsuget fra intercooler. Den skal ikke være fuktig av olje. Quote
POS Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 5. Ser ut som røret som kommer fra vannpumpen (drenering). På min E300TDT s210 1998 så er det et slikt lite rør som stikker ned under vannpumpen, og som går på baksiden av viften. Kan ikke huske å ha sett et slikt rør noe annet sted. Quote
Tharon Posted August 10, 2014 Author Posted August 10, 2014 Hei og takk for svar alle sammen. Røykleggingen har blitt fikset. Det var visstnok en trykksensor som hadde takka for seg. Har fått rensa EGR-ventil men innsuget gjenstår. Men har fått nye problemer som jeg tar opp i ett nytt emne.....Denne bilen tar drepen på meg..... Quote
Recommended Posts