lassemann Posted July 5, 2014 Posted July 5, 2014 Hei! Som overskriften hentyder skal jeg våge meg på denne operasjonen selv. Har anskaffet nye trykkrør, brukt nivåventil og brukte, men nesten nye gasskuler. Bilen har ASD. For å unngå blemmene på en slik jobb, hvordan gjør jeg jobben trinn for trinn. Jeg er en erfaren hobbymekaniker som klarer mye, men denne jobben har jeg ikke gjort før. Har tilgang på verkstedhall med det jeg trenger av utstyr. Takknemmelig for tilbakemeldinger. Mvh Lassemann Quote
FrodeS Posted July 5, 2014 Posted July 5, 2014 Relativt grei jobb å gjøre, det bare tar sin tid. Ta ut drivakslingene, så får du vesentlig mer plass å jobbe på. Rørene er festet med en stor torx under kulene. Gjør disse ordentlig ren med en tynn skrutrekker, så du får ut alt av gugg der. Finn et digert bit, og bank det skikkelig inn med en hammer, så har du best mulig sjans til å få det løs. Før jeg byttet kuler på min, så rygget jeg bilen opp på bukkene en gang hver 2. dag og sprayet alt med CRC et par ukers tid. Quote
lassemann Posted July 6, 2014 Author Posted July 6, 2014 Supert! Men må jeg avspenne bakjula, og utlufting og slikt.. Hvordan gjøres det? Mvh lassemann Quote
Tor Anton Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 bruker du muttertrekker å ikke skralle er det enda større sjans for at du får de opp. Du får kjøpt 8mm kobberrør på 5m rull hvis du trenger rør, da slipper du metall å de er lettere å forme Quote
FrodeS Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 Avspenne bakhjula? Lufting gjør du ved p starte motoren, og styre ventilen opp og ned en del ganger etter at alt er satt sammen igjen. Quote