Jump to content

ECU sikringer eventuelt sikringer til obd2 kontakten 2010 w212 E220

Recommended Posts

Posted

Hei.

Jeg har drititi meg ut for og si det mildt.

Etter strømstans var jeg så lur og tok ut batteriet over natta for og lade det, når jeg satte det i igjen kom det masse feilkoder opp.

Jeg trodde det fortsatt var lite strøm på bilen så jeg brukte lader fra en annen bil.

Nå starter ikke bilen og alle instrumentene har gått helt amokk.

Tenkte jeg skulle ta diagnose på bilen men diagnose verktøyet (3 forskjellige) finner ikke ecu'en.

Før jeg leverer bilen inn til dyr reparasjon lurer jeg på om det er noen som vet hvilke sikringer som går til de forsjellige enhetene.

Jeg har sett i skjemaet til sikringene men er like blank.

Eller om noen har noe som helst triks som jeg kan prøve først.

PS.  Jeg trenger ingen dissing, vet at jeg har driti meg skikkelig ut. Leste instruksjonsboka og innlegg her etter at det var gått galt.

Posted

Sjekka bilen i dag og nå var den helt dø, unntatt noen klikker i døra.

målte batteriet og det var fortsatt mye strøm på det

Er det noen som har noen ide om hva som har skjedd, eventuelt hvilke muligheter jeg har

Posted

Jeg ville ha sjekka det batteriet på en annen bil først, for å bekrefte at det er ok. Så ville jeg ha sjekka og dobbeltsjekka koplingene på batteriet i bilen. For meg høres det ut som du har et batteri eller kontaktproblem.

Posted

Hadde en som var her i dag som hadde ordentlig utstyr, han fikk opp 8 feilkoder, de fleste klarte han og slette men en som ikke lot seg slette var Can bus interior mainfunction.

Som jeg har forstått er det mange slike enheter fordelt på hele bilen, så da er vel løsningen og begynne og gå over alle sikringer.  Er vel det eneste jeg har kunnskap til og Gjøre selv tenker jeg.

Bilen er fortsatt like døde 😢

Posted

Hva er det som får deg til å tro at sikringer er problemet? Enhver bil skal da tåle at man tar ut batteriet, lader det og setter det i igjen? Det skal da ikke skape noe problem? Eller har du gjort noe du ikke forteller?

Posted

Nei men etter det jeg har forstått er det hverken lurt og jumpstarte bilen og så skal vel ikke bilen være uten strøm særlig lenge, ikke engang ved batteribytte

Tror jeg leste en plass Max 60 sek, hvis ikke ville man få problemer.

Men nå står det jo masse forskjellig på forumene, hva som er riktig vet jeg ikke.

Posted

Da måtte jeg gi opp og ringe Falken

Bilen er nå på verkstedet, jeg får gi beskjed om hva som var galt når bilen er tilbake.

😭