SimonFeragen Posted July 2, 2014 Posted July 2, 2014 Heihei mine Mercedes frender! Jeg holder fortsatt på med mitt håpløse prosjekt å få igang min 190E 2.0. Skulle demontere toppen på denne bilen, men har vært litt av og på pga. jobb. Fikk til og ta av toppen på bilen men ble så forbanna på "oljepeilepinnerøret" at det fikk smake vinkelsliperen xD Så jeg lurer på hvordan man demonterer dette røret da nytt rør er bestilt Legger ved bilde: Quote
myhre Posted July 2, 2014 Posted July 2, 2014 Hei, på mine 2 biler er det gjenger, altså bare å skru di av jeg har dog ikke 190 , men om det ikke er noen opplagt feste metode så er det nok skrudd på 190 også Quote
tommern57 Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 Du ser det greit når du plukker blokka i betar for å få ut sponrestene fra kuttinga nedi bunnpanna Quote
Tor Anton Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 husker ikke åssen det er på m102,men på m111 er den bare presset ned i blokka. Da jeg byttet rør så brukte jeg en hammer og en trebit å slo den ut av blokka. mulig du kan sette på en wisegrip-tang o.l. å dra den opp. Men hvordan i all verden var det røret i veien?????? Quote
SimonFeragen Posted July 6, 2014 Author Posted July 6, 2014 Vi var kun 2 personer som løftet av toppen. Eksosmanifoilen satt fortsatt på siden 1 mutter hadde rustet fast så vi ikke fikk denne av. I tillegg satt inntaksmanifoilen på og vi løftet den vekk. Røret er utvidet på toppen så gikk ikke ut mellom manifoilen. Derfor fikk jeg et "klikk" i "toppen". Hvordan er det å heise opp motoren og skru av bunnpannen? Vanskelig jobb? Quote
Tor Anton Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 sett ett par har byttet bunnpanne med motoren delvis i motorrommet,men det enkleste er å ta ut motor og girkasse. det er grei skruing å ting er oversiktlig. Du må løsne på nesten alt for å få motoren høyt nok alikevel. Quote
Recommended Posts