Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heihei mine Mercedes frender! Jeg holder fortsatt på med mitt håpløse prosjekt å få igang min 190E 2.0.

 

Skulle demontere toppen på denne bilen, men har vært litt av og på pga. jobb.

Fikk til og ta av toppen på bilen men ble så forbanna på "oljepeilepinnerøret" at det fikk smake vinkelsliperen xD

Så jeg lurer på hvordan man demonterer dette røret da nytt rør er bestilt :)

Legger ved bilde:

4lsvua.jpg

Posted

Hei,  på mine 2 biler er det gjenger, altså bare å skru di av jeg har dog ikke 190 , men om det ikke er noen opplagt feste metode så er det nok skrudd på 190 også

Posted

husker ikke åssen det er på m102,men på m111 er den bare presset ned i blokka.

Da jeg byttet rør så brukte jeg en hammer og en trebit å slo den ut av blokka. mulig du kan sette på en wisegrip-tang o.l. å dra den opp. Men hvordan i all verden var det røret i veien??????

Posted

Vi var kun 2 personer som løftet av toppen.  Eksosmanifoilen satt fortsatt på siden 1 mutter hadde rustet fast så vi ikke fikk denne av.  I tillegg satt inntaksmanifoilen på og vi løftet den vekk.  Røret er utvidet på toppen så gikk ikke ut mellom manifoilen. Derfor fikk jeg et "klikk" i "toppen". Hvordan er det å heise opp motoren og skru av bunnpannen? Vanskelig jobb?

Posted

sett ett par har byttet bunnpanne med motoren delvis i motorrommet,men det enkleste er å ta ut motor og girkasse.

det er grei skruing å ting er oversiktlig. Du må løsne på nesten alt for å få motoren høyt nok alikevel.

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...