Palle Posted July 2, 2014 Posted July 2, 2014 Jeg vurderer å selge min sølvfargede 2003 mod Mercedes E270. Den er kjørt ca 160 000 km og skal inn på EU kontroll i september. Bilen er en Elegance utgave og relativt nøkternt utstyrt (ikke så mye elektronikk som må vedlikeholdes.) Den har noen små rustflekker på ene døren og en ved takluken og en ørliten bulk og noen småskraper på ene hjulbuen. Automatisk åpning av bagasjerommet og et par lyspærer bak virker ikke. Antar dette skyldes brud på en ledning. I tillegg så er det en feilmelding på Airbagen. I følge Mercedes verkstedet så skyldes dette ofte en feil på en føler. Jeg har fått tilbud på innbytte men er ikke helt fornøyd. Er de noen som er interessert i bilen eller har formening om hvor mye den kan være verdt slik som den står ? Quote
KennethJ Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Først og fremst vil en EU-kontroll være lurt å ta, da vet man ca hva man må koste på bilen den nærmeste fremtid.. Siden EU-kontroll skal tas allerede i september kan du uten problemer ta den nå og bli ferdig med det. Fra 1. januar 2014 ble feil på airbag feil på EU-kontroll, da som en 2er. Det betyr at det må utbedres for at bilen skal kunne godkjennes.. Noen ganger holder det med å resette feilkoder på bilen, men det kan også være at feilen fort kommer tilbake. Quote
Palle Posted July 3, 2014 Author Posted July 3, 2014 Takk for tilbakemelding... Jeg er usikker på hva som er lurest av å fikse den helt opp, inkl EU godkjenning og så selge den eller selge den slik den står. Jeg har ikke hverken tid eller kompetanse til å gjøre noe særlig selv, så da blir det nok relativt dyrt. En som har mulighet for å gjøre noe selv vill jo kunne spare noen kroner ved å kjøpe bilen til redusert pris og legg inn litt egeninnsats. Quote
Megaoctane Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Egeninnsats kan sikkert legges til, men vedkommende som skal legge inn egeninnsats vil nok kreve avslag i pris på høyde med hva verkstedet ville kreve for å reparere dette. Vedkommende kommer nok ikke til å si: "dette fikser jeg sjøl, hvor mye var det du ville ha for bilen?" Så uansett om du velger å reparere selv eller selger som den er vil du tape like mye penger. Å selge som den står vil kanskje ta lenger tid å få solgt bilen. Særlig hvis den i tillegg ikke er EU godkjent. Quote
KennethJ Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 Det vil uansett være mye enklere for en kjøper å forholde seg til hva man kjøper dersom du har hatt den på kontroll først, uavhengig av om den blir godkjent eller ei. Quote
Recommended Posts