Svein E Posted July 2, 2014 Posted July 2, 2014 Har en 95`280TE som ikke vil starte. Har noe trøbbel med et elektriske vil jeg tro. har strøm på batteriet og har målt startmotoren, og den viser seg i å være i orden, men ingen reaksjon når jeg vrir om nøkkelen. Noen som kan hjelpe? Quote
Marevan Posted July 2, 2014 Posted July 2, 2014 Høres ut som startsperre. Lås skikkelig igjen. Vent litt, og lås opp. Start bil. Det har skjedd med meg flere ganger tidligere. Quote
Svein E Posted July 2, 2014 Author Posted July 2, 2014 Hei! takk for infoen, håpte på at det var det som kunne gjøre det. låste igjen og opp igjen et par ganger, men bilen er like død Quote
Svein E Posted July 2, 2014 Author Posted July 2, 2014 Står i P ja. skifta batteri i nøkkelen nå, men til liten nytte det også. Hvordan resetter man eventuelt denne nøkkelen? Er rimelig sikker på at det er startsperra som fucker med meg ja. Quote
Svein E Posted July 2, 2014 Author Posted July 2, 2014 huhu:) satte den i N, så starta den gitt (Y) Quote
OlaNormann Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Hvis den starter i nøytral, men ikke i park så er det trolig starter utkobling og ryggelys bryter delen som ligger rundt akselen på girvelgeren på venstre side sv kassa hvis du ikke visste om den alt. Quote
Svein E Posted July 8, 2014 Author Posted July 8, 2014 Takk for infoen, det var jeg ikke klar over. Den starter bare noen ganger i P, men vanligvis må jeg sette den i N for å starte. Så da er det vel den bryteren som holder på og tar kveld da. Et annet problem jeg fikk etter dette var at el setene sluttet å virke, har sjekka sikringen, og den er ok. Noen tips der? Quote
Recommended Posts