karl113 Posted July 1, 2014 Posted July 1, 2014 Nån som har nr til nån som e flink med mercedes? W211 220cdi Quote
OlaNormann Posted July 1, 2014 Posted July 1, 2014 1881? 😊 Skal du ha utført jobb må du skrive omeråde. Er det hjelp med et problem så har du kontakt med noen her sikkert som igjen kjenner flere. Så hvorfor ikke dele problemer så vi alle kan lære? Quote
karl113 Posted July 1, 2014 Author Posted July 1, 2014 Den går i nødprogram og hopper på turtallet. Erg ventilen tetter seg og bilen stopper. Had feilkode på lavt turbo trøkk. Men trur den forsvant. Vet ikke om den er kommet opp igjen Quote
OlaNormann Posted July 1, 2014 Posted July 1, 2014 Det første du må gjøre med egr er å vippe av det sorte dekselet og rense og smøre. Den skal gli lett. Så kan du starte å stoppe samtidig som du ser at den beveger seg. Vet ikke når du snakker om turtall. Ca 200 omd opp og ned ved kjøring er normalt converter. Men egr som er feil vil og gi jaging og turbotrykk feil. Quote
karl113 Posted July 3, 2014 Author Posted July 3, 2014 Egr er renset og had i avfetting bad. Den går lett. Mercedes finner ingen feil koder og mener egr er iorden. Er litt forskjellig. Noen gang på tomgang ellers ofte når jeg ligg i 40-50 og bilen går helt lett Quote
OlaNormann Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Den skal jage litt på tomgang periodisk ved spesielle situasjoner i forhold til når egr, gløding, vsrmeelement,ekstra batteri lading mm slår inn og ut. Jaging du snakker om under kjøring feilsøkes i første ledd med å deaktivere lockup i konverter og følge med på verdier på motor. Quote
karl113 Posted July 4, 2014 Author Posted July 4, 2014 Partikkelfilter er tett. Tips? Mercedes har prøvd og kjøre regrenering men fikk ikke ren. Kan den renskes eller må den byttes Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.