Jump to content

DEN NYE E KLASSEN ER HER NÅ....Ny Mercedes-Benz W213....

Recommended Posts

• Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Man vet aldri.

I w205 så var 7G tronicen ekstremt dårlig til å gire fra 2.-3. Og fra 4.-5. Kassa har eksistert i mange år. Motoren har vært i noen år den også, men det tok dem 1 år og noen mnd før en software oppdatering var på plass.

Dørene mine frøs fast. Ja bilen ble 100kg lettere og da har de tynnere og lettere dører - måtte gå inn via bagasjerommet begge gangene. Alle låssylindre ble byttet da det var kommet nye. Mercedes fant vel ut etterhvert at det var problemer.

Audio 20 fryser og lyden forsvant ved -12 og kaldere inntil kupeen ble varm.

Senterhøyttaler knirker ved tale på en spesiell frekvens. Enda ingen fiks på dette.

I USA er det en stor sak vedr vindstøy som de mener kommer av det nye designet på sidespeilene. Ingen fiks. Hvis kunden klager for mye får de lyddempende sidevinduer.

Så ja - das beste oder nicht - er ikke særlig overbevisende utsagn.

Posted

Det er vel gjerne første årsmodell som har diverse problemer som lukes ut, mens facelift er mer en modernisering enn en bugfix.

Mindre feilrettinger er det vel på stort sett hver årsmodell, blant annet fikk vel 211 galvanisering fra tredje modellår.

En del deler har riktignok samme delenummer, men det kan vel være at dette er oppgraderte deler?

Det ser man jo på mange ting, så som taklampa i bilen min er delenummer byttet ut på hele tre ganger.

Posted

Det var visst noe trøbbel med polstring av setene der etter veldig lave temperaturer setene ble tint opp så lim som holder polstring til skummet i setet ga etter så det kom store blemmer på setene.

Posted

Litt snedig å lese at det er så mye "barnesjukdommer" da det later til at alt er velprøvd fra tidligere modeller, men at nye duppeditter kun har en ny utforming. Hva gjør at dører fryser fast? Har du ikke smurt dem slik dem skal med silikon, eller er det noe mekanisk inni låsesylinder som tuller? Finne opp hjulet for hver gang virker så fjernt når man snakker Mercedes-Benz

Posted

Tingen er Syver at det gamle og utprøvde er også dyrt å produsere,så fabrikken prøver å lage den billigere uten tilstrekkelig testing,og da skjer slike pinlige situasjoner at lås fryser,registerkjede går i stykker og at polstring får blemmer.Jeg tviler at slik kunne skje med en W123.

Posted

Ang. registerkjede så er det prøvd med enkel kjede før uten suksess. f.eks M102 som etterhvert fikk dobbel kjede, og jaggu prøver de seg med dette på nytt. Tror nok folk er mer enn villig til å betale en 1000 lapp ekstra på en ny bil for å slippe sånne problemer.

Posted

Litt snedig å lese at det er så mye "barnesjukdommer" da det later til at alt er velprøvd fra tidligere modeller, men at nye duppeditter kun har en ny utforming. Hva gjør at dører fryser fast? Har du ikke smurt dem slik dem skal med silikon, eller er det noe mekanisk inni låsesylinder som tuller? Finne opp hjulet for hver gang virker så fjernt når man snakker Mercedes-Benz

Det var lås sylindrene som frøs fast og dørene ville ikke lenger åpne seg.

mekanikeren trodde ikke på meg når jeg sa hva problemet var, og ble med ut for å se. vi lukket dørene, og trykket på låseknappen på nøkkelen, blinklysene blinker, men dørene var fortsatt ulåste.

det var første gang han hadde opplevd dette på en mercedes.

Posted

Dette virker heftig! Jeg har vurdert å ta steget opp på W205 fra min nåværende W204 Facelift, men med tanke på at W205 facelift mest sannsynlig følger trenden med å ta etter E klasse kommer jeg nok til å vente på denne. Som det diskuteres over her så vil nok noen barnesykdommer være historie også  :)

Posted

Ang. registerkjede så er det prøvd med enkel kjede før uten suksess. f.eks M102 som etterhvert fikk dobbel kjede, og jaggu prøver de seg med dette på nytt. Tror nok folk er mer enn villig til å betale en 1000 lapp ekstra på en ny bil for å slippe sånne problemer.

Det kan jo tenkes at teknologien har utviklet seg litt de siste 30 årene, slik at enkelt kjede likevel vil fungere fint. Uansett har vel dette mer med miljø og utslippskrav enn økonomi å gjøre?

Posted

Det kan jo tenkes at teknologien har utviklet seg litt de siste 30 årene, slik at enkelt kjede likevel vil fungere fint. Uansett har vel dette mer med miljø og utslippskrav enn økonomi å gjøre?

Var det ikke så sent som på 212 de hadde problemer med bruk av enkelt kjede?

Posted

Kommer aldri til å kjøpe 1. versjon av en bil igjen. Altfor mye småting som er feil og alt må "finne ut av" og "utredes" til man endelig har en "fiks".

1. versjon 212 er innafor. Min favoritt E-klasse sålangt.  :tonqe:

W212 hadde jo ikke akkurat no spes hell med ny leverandør av dyser.....  :shock:

Posted

Håper mange velger stjerna på panseret! Den store stjerna midt i grillen var kun fin når et fåtall MB hadde det.

Avantgardemodellen på 204 har den stjerna i midten blandt annet, men den er finere med stjerne på panseret. Alle MB bør ha det  8)

Posted

Vi bestilte vår w212med stjerne på panseret .

...og i grillen....det blir ikke så pent...

Den på panseret er såååå fin og sikte etter når "bedre halvdel " kjører inn i garasjen