Jump to content

DEN NYE E KLASSEN ER HER NÅ....Ny Mercedes-Benz W213....

Recommended Posts

Posted

Wow...ble tatt på senga her nå ja...dette var fete saker! For et førermiljø.... 8)

Hvem kjøper A6/5'er når denne kommer på markedet ? Tipper salgssjefene svetter litt hos Audi og BMW nå  :D

Men så ut på skjermen der på innstillinger...bilen ser ut til å bli veldig lik C og S. Det er litt synd...men, sånn er det blitt... BMW og Audi akkurat det samme... dessverre.

• Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Den ser fin ut med klassisk grill der.

Ser ut til at en E klasse uten COMAND blir tullete å kjøpe.

Hvis man da ikke kan få Garmin kart og velge større skjerm slik man kan i A klasse og B klasse nå. 1700kr ekstra så får man samme skjermen som COMAND men med Garmin kart.

Seter og bakseter ligner på C klassen som jeg har i dag.

Baksete plassen så ikke så innmari stor ut, og leste et sted at det var vanskelig å få føttene under setet foran...

Bildene til S90 vitner om bedre benplass for de bak.

obj.phpi?d=x3&o=5304105&w=740&h=555&ee=1449073569&frame=0&nobg=1

Posted

Den ser fin ut med klassisk grill der.

Ser ut til at en E klasse uten COMAND blir tullete å kjøpe.

Hvis man da ikke kan få Garmin kart og velge større skjerm slik man kan i A klasse og B klasse nå. 1700kr ekstra så får man samme skjermen som COMAND men med Garmin kart.

Seter og bakseter ligner på C klassen som jeg har i dag.

Baksete plassen så ikke så innmari stor ut, og leste et sted at det var vanskelig å få føttene under setet foran...

Bildene til S90 vitner om bedre benplass for de bak.

obj.phpi?d=x3&o=5304105&w=740&h=555&ee=1449073569&frame=0&nobg=1

Litt vanskelig å si nøyaktig om hvor store disse blir før vi har prøvd de da :D

Når målene kommer frem så er det lettere å sammenligne siden bilder viser ikke alt.

Og legg merke på hvor mye i volvoen de har har tatt forsetene fram for å vise mye ben plass :lol:

Her er noen bilder i E klassen og selv om forsete er skjøvet bak, så er det fortsatt god plass bak da :D

image.jpg1.jpg

image.jpg2.jpg

Legg merke på hvor forsetene står i forhold til B stolpene i begge bilene  :D

...men vi alltid håper at vår stjerne skal alltid være bedre og større...

• 4 weeks later...
Posted

Vet ikke helt. Skikkelig copy paste av C og S klasse.

Elegance er veien å gå. Klassisk grill så veldig pent ut. Amg så litt for vulgært ut (begynner å bli gammel).

Interiøret var veldig pent det skal de ha.

Guest alexanderst
Posted

Vet ikke helt. Skikkelig copy paste av C og S klasse.

Elegance er veien å gå. Klassisk grill så veldig pent ut. Amg så litt for vulgært ut (begynner å bli gammel).

Interiøret var veldig pent det skal de ha.

Har valgt den grønne der lett, den med klassisk grill  8)

Posted

Jeg liker ikke at E klasse ligner så mye på C og S,den taper sin identitet hvis dem fortsetter slik.Kunne gjerne omdøpe C,E og S med C medium,C large og C xtra large.

Posted

E klassen har øverste del av dash fra S klasse, nederste del fra C klasse.

Dette blir jæææævlig dyrt å reparere etterhvert:

The E-Class is the only vehicle in its segment with a multi-chamber air suspension, called Air Body Control. The character of the E-class can be switched accordingly in five different modes via the standard Dynamic Select: ,, Comfort “, ,, Eco,” ,, Sport “and ,, Sport +” and the additional setting ,, Individual”.

Posted

Spørs hva folket går for denne gangen. Hvis det blir innført  dyrere bom for diesel er vel bensin veien å gå.

Plug in Hybrid er vel 300kg tyngre, og lønnsom kun hvis man lader bilen hver dag, uten det så drasser man på 300kg ekstra vekt hele tiden. Lurer også fælt på hvor mye service på en hybrid koster og evt batteribytte lenger ut i livsløpet.

the E-Class will be available in two engine guises: the E 200 with a four-cylinder turbo petrol engine and the E 220 d powered by an all-new four-cylinder diesel engine with piezo-guided direct injection (code named OM654). After the market launch more models will complement the range. These include the plug-in hybrid E 350 e with an electric driving range of 30 km. Its four-cylinder 2.0-liter turbo gasoline engine works in conjunction with an electric motor for a system output of 205 kW/279 hp and a torque of 600 Nm.

Guest alexanderst
Posted

Jeg liker ikke at E klasse ligner så mye på C og S,den taper sin identitet hvis dem fortsetter slik.Kunne gjerne omdøpe C,E og S med C medium,C large og C xtra large.

Jeg er definitivt enig i dine synspunkter her!

Posted

image.jpg1.jpg

image.jpg2.jpg

image.jpg3.jpg

Desverre så ser den ikke stor ut til å være en E klasse og ikke en C klasse.

Det blir heller ikke en wow følelse siden vi har sett det meste i S og C klasse litt tidligere, men allikavel en flott bil som vil være litt sporty og ikke bare elegant 😀

Posted

Jeg synes disse blir finere og finere for hver gang jeg ser bilder av dem. Og interiørmessig vil jeg si Mercedes har løftet utseende betraktlig. Det ser jo så utroooooooooooooooooooooolig fint ut! Det er nok ikke skinn, selv om det ser slik ut, men man kan sikkert også få det i skinn om man betaler nok? Tenker på det "skreddersydde" interiøret med dash og sidepaneler.

Mer Dani, mer!!!

Posted

Mulig det står skrevet her, men jeg lurer på når de første blir levert Norge? Kan de bestilles nå?

Ja kan bestilles nå . levering "til høsten"  du vill ikke vente til den er produsert 6mnd tid så du slipper barne sykdommene ??

Guest alexanderst
Posted

Kommer aldri til å kjøpe 1. versjon av en bil igjen. Altfor mye småting som er feil og alt må "finne ut av" og "utredes" til man endelig har en "fiks".

1. versjon 212 er innafor. Min favoritt E-klasse sålangt.  :tonqe: