Jump to content

DEN NYE E KLASSEN ER HER NÅ....Ny Mercedes-Benz W213....

Recommended Posts

Posted

Det er jo veldig fristende med en Mercedes E vs en Volvo. Men om bilen leveres med 12 sylindre eller 4 har ikke noe å si for 98% av befolkningen i Norge, som på død og liv skal ha 4 sylindret diesel.

Snakket med en på Erik Arnesen. De solgte kanskje 3-4 bensin E klasser i året. Og det er utrolig synd.

jeg har uansett 1 år igjen, så januar februar neste år starter søket for alvor.

Eneste som hindrer meg med Volvo er forhjulsdrift. Man blir bortskjemt med svingradiusen til bakhjulsdrevne biler.

At mange føler premium pakke etc er viktig - er jeg enig i, men det kommer nok til å bli solgt ribba E klasse Avantgarde med widescreen og COMAND. Ikke noe annet.

• Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Noen som veit når den blir offisielt lansert og kommer ut i butikkene?

Volvo lager sikkert fine biler de. I vertfall har nye xc90 fått mye bra omtale. Selv kjøpte jeg meg en v70 for noen år siden. Skikkelig bra utstyrt og stor bensin motor. Tror jeg hadde den i ca en uke før jeg angret på hele kjøpet. Er den definitivt den kjedeligste bilen jeg noen gang har eid.

Posted

Det er jo veldig fristende med en Mercedes E vs en Volvo. Men om bilen leveres med 12 sylindre eller 4 har ikke noe å si for 98% av befolkningen i Norge, som på død og liv skal ha 4 sylindret diesel.

Snakket med en på Erik Arnesen. De solgte kanskje 3-4 bensin E klasser i året. Og det er utrolig synd.

jeg har uansett 1 år igjen, så januar februar neste år starter søket for alvor.

Eneste som hindrer meg med Volvo er forhjulsdrift. Man blir bortskjemt med svingradiusen til bakhjulsdrevne biler.

At mange føler premium pakke etc er viktig - er jeg enig i, men det kommer nok til å bli solgt ribba E klasse Avantgarde med widescreen og COMAND. Ikke noe annet.

Skulle gjerne hatt noe annet enn 4-sylindret diesel jeg, men gi meg en C-klasse med bensin, firehjulsdrift og bra med krefter til overkommelig pris... (200 blir for lite). Sjekker også bruktmarked jevnlig for noe i denne klassen, 4x4, automat og bensin.. Finnes så og si ikke noe av nyere årgang med garanti og plass til familien. Golf R stasjonsvogn er vel eneste alternativ av kurant merke

Posted

Nå er plugin  testet også. Har så lyst på den bilen nå at deg gjør litt vondt ;-)

http://hegnar.no/Nyheter/Motor/2016/03/E-klasse-reise

Trond da, du har en 1 år gammel C-klasse som i hvertfall ikke ser dårligere ut enn denne... Føler ikke noe voldsomt begjær for nye E-klasse, selv om det ser ut til å være en vanvittig bra bil. Nei, skulle jeg "drømt" om noe uoppnåelig pr d.d., men overkommelig på sikt måtte det vært noe med litt grom bensinmotor og firehjulstrekk

Posted

Hehe. Lett å bli litt revet med men skal nok ikke handle på et år eller to. Men er kjempe nysgjerrig på å se den levende live da:-)

Hehe, kjenner til det. Planlegger gjerne neste bil minst 2 år i forveien, unntatt nå sist da. Men impulshandling av Merce er vel helt normalt Ja, blir spennende å se. Følger virkelig opp med skikkelig fornyelse av interiør etc, noe som var på høy tid i mine øyne.

Posted

E klasse blir nok for dyr for meg.

En C klasse stasjonsvogn med AMG styling og få sånn fanger som på denne her hadde vært helt rått:

Akuurat slik farge på den C63s jeg prøvekjørte hos BOS i høst. Megafet fargekombo!