lyktestolpe Posted June 26, 2014 Posted June 26, 2014 Hei, Hadde min W212 med AMG-pakke på visning på biltilsynet for å godkjenne et senkesett. Dette gikk greit, men fikk 2'er feil for felgene mine... De er breder bak enn i front. Front: 8,5 ET42 245/30/20 Bak: 9,5 ET44 275/30/20 Fikk dokumentasjon fra BOS at W212 er godkjent med 19" der de er bredere bak enn forran, men står ikke noe om 20". Noen som vet hva som skal til for å få dette godkjent, eller er det rett og slett bytte felger, vise bile og bytte tilbake som gjelder? Quote
Skulebollen Posted June 26, 2014 Posted June 26, 2014 Dette varierer fra bt til bt. Men jeg hadde aldri fått godkjent mine hjul som var forskjellig bredde fremme og bak uten TUV papir til hjulene. Quote
Tor Anton Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 på eldre mb finnes det papirer på div dim. fra MB. Der er det oppgitt forskjellig dim forran og bak. Ellers så er dette med at BT ikke godkjenner forskjellig dim forran og bak bare tull. Quote
Skulebollen Posted June 30, 2014 Posted June 30, 2014 Mener du bare tull fra min side? Jeg har nettopp vert igjennom dette. Har en Bmw e39. Hadde papir fra Bmw på at bilen min var levert originalt med forskjellige bredde på felgene fremme og bak. Dette var ikke nok. Quote
Tor Anton Posted June 30, 2014 Posted June 30, 2014 bare tull at de sier de ikke kan godkjenne. Har godkjent slikt selv uten problem. noen trafikkstasjoner godkjenner ikke senkesett en gang, mens andre gjør det uten noe problem Quote
Toalmar Posted June 30, 2014 Posted June 30, 2014 Min sønn var for kun noen dager siden å fikk godkjent sitt senkesett på en Bmw E82. Var ikke noe problem. Hadde papirer på senkesettet. Ble gjort hos Biltilsynet på Lillehammer. Quote
Recommended Posts