Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har i en annen tråd lagt ut ett spørsmål om det er verdt oppgraderingen fra standard Audio 20 høyttalere til HK høyttalere i framdører.

Så til dere som har HK i bilene deres, er dere fornøyd og har dere hørt standard så dere kan sammenligne? Har ett sett på hånda for ca 1700,- inkl frakt og toll så jeg lurer på om det er så mye bedre at det er verdt det. Som nevnt i den andre tråden så er jeg mest ute etter en forbedring i mellomtone og diskant område.

Og i de orginale HK anelggene så sitter det sub, vil det si at selve høyttalerne spiller mindre bass enn Audio 20?

For bassen er jeg fornøyd med, det er faktisk i overkant mye av og til....

Posted

Veldig fornøyd med overgang til H/K fra standardanlegg - dog må jeg innrømme at jeg fikk flere kommentarer på lyd/bass med det originale oppsettet enn H/K. Tipper det henger sammen med mer bass fra dørene som du også antyder.

For 1700kr er det ingenting å tenke på, det er veldig billig.

Posted

Takk for svar:)

Etter en prat med BOS VLB på Lørenskog så har jeg fått tak i komplett sett forran for ca 1000,-:)

Har lest meg frem til at det kansje er mindre bass i HK enn de andre men nå bytter jeg jo kun ut frontsettet så da blir det igjen en del bass fra de bak. Og det ble såpass billig at jeg uansett må prøve:)

Han hadde comand fra 2004 modell jeg kunne få billig også men det er ikke mer tilkoblingsmuligheter på den enn på den jeg har så da droppet jeg den.

Posted

Har ikke sett de selv enda men han på BOS sa de var i god stand så jeg får stole på han. Og jeg har kun kjøpt de to på sidene, har ikke senter høyttaler originalt.

Posted

Har ikke sett de selv enda men han på BOS sa de var i god stand så jeg får stole på han. Og jeg har kun kjøpt de to på sidene, har ikke senter høyttaler originalt.

Den er i midten rett over de midterste lufterillene over head-unit/spiller. Under grillen  :)

Posted

Ja. Har vært interessert i de selv. Fantaserte om å ettermontere Distronic en stund på min 211, og begge de bilene har jo det, så hadde jo gått an å plukke ut.

Posted

Ja. Har vært interessert i de selv. Fantaserte om å ettermontere Distronic en stund på min 211, og begge de bilene har jo det, så hadde jo gått an å plukke ut.

Merk at det er skille på distronic i 2005 - system fra tidlige biler kan ikke brukes på eldre, og motsatt. Unntaket er 4MATIC, hvor skillet kommer senere.

Hvilke biler er det snakk om?

Posted

Ha, det var en artig detalj:)

Distronic kunne jeg tenkt meg selv også, er det mye jobb å ettermontere det?

Begge bilene er 2004 modeller så da skal det ihvertfall gå med min bil som også er 04 modell.

Jeg sikler også litt på suben og forsterkeren får sammen bilen men er suben lik på sedan og stv?

Og da må jeg vel ha ett annet trekk på høyre siden bak siden jegvhar ei oppbevaringslomme der nå.

Posted

Ikke samme sub får jeg høre og skal man bygge om til distronic så må man bytte ut hele ledningsnettet og flere styreenheter. En kompis av meg er diagnosetekniker hos BOS så jeg regner med det stemmer. Dessverre...

Posted

Merk at det er skille på distronic i 2005 - system fra tidlige biler kan ikke brukes på eldre, og motsatt. Unntaket er 4MATIC, hvor skillet kommer senere.

Hvilke biler er det snakk om?

Ja, riktig. Tror den ene er en 2005 mod., ellers er den bare registrert seint :-P

Er snakk om disse bilene:

http://m.finndel.no/bilinfo.aspx?bnr=385&f=103&bk=354201&no=2

http://m.finndel.no/bilinfo.aspx?bnr=394&f=103&bk=354201&no=3

Bilene var nokså hele når jeg ringte for ca et halvt år siden, men virker som de har stått en stund

Posted

Gleden var stor da høyttalerne kom i dag men skuffelsen enda større da det viste seg å være akurat de samme høyttalerne som jeg har....

Jeg får ringe de i morgen og høre om han har HK høyttalere å sende eller om de vil ha igjen disse.

Guest alexanderst
Posted

Hvorfor plukkes det deler fra de bilene? Er det noe galt med dem?