Toalmar Posted June 25, 2014 Posted June 25, 2014 Er det noen som ett godt tips på bra Mercedes App? Quote
Megaoctane Posted June 26, 2014 Posted June 26, 2014 Har man nyere bil, så er mercedes appen med alle instruksjonsbøkene en god app. Quote
Toalmar Posted November 29, 2015 Author Posted November 29, 2015 Prøver meg igjen, kanskje det har kommet en App som noen bruker og ønsker å fortelle om her. Fant selv en via mercedes sin side, men den er ikke tilrettelagt eller klargjort for Norge enda. Forespurte pr e-post til bosbil om denne i begynnelsen av November uten å få svar. Nå kan jeg ikke finne den på siden deres mere........ Quote
Hatlebakk Posted December 14, 2016 Posted December 14, 2016 Låner tråden litt.. Har sett reklame om "mercedes me" - se link https://adapter.mercedes.me/no/?csref=_cap_ Noen som har erfaring med denne appen ? og kan fortelle litt om det ? Quote
Toalmar Posted December 15, 2016 Author Posted December 15, 2016 Jeg har mye problemer med denne appen i tillegg er det ikke mye jeg kan gjøre. Det med å slå på Webasto går ikke så lenge bilen er eldre enn 2014. Blir utlegget mye. Akkurat nå er det en oppdatering av app for IOS så får vi se da Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
cityhopper Posted December 15, 2016 Posted December 15, 2016 Jeg synes appen'en fungerer fint, men her i gården er det Android som gjelder. Du kan lese ut litt forskjellig status som hvro bilen står parkert (og hvor lenge den har stått der), den viser tankinnhold samt historikk på tankfyllinger, den gir km.stand og hvilken forhandler som har "eierskap" til bilen din. Den viser også en verdi for batterispenning men litt i tvil om hvor mye en skal stole på akkurat den. For meg som bruker bilen til litt jobbkjøring er den fin, den kan nemlig registrere alle kjøreturer med tid og avstand, samt vise i et kart hvor turen gikk. Ettersom den er gratis å få installert og jeg likevel benytter mitt lokale merkeverksted til alle servicer på S212-en, ser jeg ingen grunner til å ikke bruke den... Quote
Hatlebakk Posted December 15, 2016 Posted December 15, 2016 koster det noe å benytte seg av tjenesten ? Quote
Toalmar Posted December 15, 2016 Author Posted December 15, 2016 Ikke så vidt jeg vet Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
cityhopper Posted December 16, 2016 Posted December 16, 2016 Det er ikke noen form for månedlig abonnement eller lignende, nei. App'en skal jo kommunisere med sin server men det er jo ikke store datamengdene å bekymre seg for. Quote
S204 Posted December 17, 2016 Posted December 17, 2016 Jeg har mye problemer med denne appen i tillegg er det ikke mye jeg kan gjøre. Det med å slå på Webasto går ikke så lenge bilen er eldre enn 2014. Blir utlegget mye. Akkurat nå er det en oppdatering av app for IOS så får vi se da Sent from my iPhone using Tapatalk Har en S205 og Mercedes Me , men for å starte Webasto så må bilen ha wifi. App kommuniserer vel kun via bluetooth når tenning er på Quote
Recommended Posts