Jump to content

Recommended Posts

Posted

En venn av meg ønsker å selge sin 290 Turbodiesel grunnet ny arbeidssituasjon. Bilen er en 1997 modell med km.stand 336 000km.

Dette er en dønn ærlig bil med lite rust(har ikke funnet noe som helst på den på de vanlige T-modell stedene), jekkfester er fine av det jeg kan se og ingenting å finne bak i reservehjulsbrønn etc. Noe rust på dører og skjermer finnes naturligvis.

Har hatt bilen oppe på bukk og den er fin på undersiden.

Originale xenon hovedlys og originalmontert Eberspächer.

Av kjente feil er det gløderelleet som kun gir spenning på 4 av 5 glødeplugger. Har målt og antar at feilen ligger i én av relleekontaktene. Har målt glødeplugger og ingen pekte seg negativt ut på en motstandsmåling(lite sannsynlig at der finnes defekte glødeplugger).

Glødelampe lyser grunnet denne feilen. Et nytt rellee ordner dette.

Bilen har akkurat vært på service med bytte av oljer, filtre og fylling av AC gass. Girkasse har fått nytt filter og flushet converter den senere tid.

Forrige eier har regelmessig behandlet dører, kanaler osv. med olje da han hadde utstyr for dette. Forskjermene er byttet.

Bilen er ikke strøken, men perfekt for den som ønsker seg en pålitelig bruksbil. Bilen går også godt, motor har ikke vist tegn på verken forbruk av vann eller olje.

Det medfølger 18 toms sommerhjul og piggdekk av nyere dato(jeg kan vel si veldig gode) på originalfelg.

Prisantydning 35 000,-

Send meg en PM ved interesse, bilen er i daglig bruk og har tilhold et steinkast fra Tusenfryd.

IMG_8191_zpsa8ebc767.jpg

IMG_8195_zpscbd32011.jpg

IMG_8206_zps6d1278e7.jpg

IMG_8213_zps89fe912e.jpg

IMG_8219_zps9845e496.jpg

IMG_8220_zpse52bb873.jpg

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...