Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Ny på dette forumet, men langtids fan av 124 bilene (er på min tredje nå)

Spørsmålet mitt nå er jo da som følger: Jeg har nå en -86 260e, og driver og lukter litt på ett motorbytte, motoren jeg har lyst til å sette inn er en nyere 300-24v. (-92 mod)

Bilen har manuelt gir, og på motoren har det vel hengt på en automatkasse, passer den manuelle kassa og svinghjulet over?

Og hvordan vil evt ledningsnettet fra motoren fungere opp mot ledningsnettet i bilen?

Jeg forstår jo at det er litt jobb, men jeg er ikke redd for å bli møkkete på fingrene, og har byttet motorer på biler før, så vet jo litt hva jeg går til.

Noen her som har gjort noe lignende, og evt kan komme med noen tips?

Posted

260e og 300e er vel samme motor egentlig? værtfall utseendemessig.

der skifta jeg fra automat til manuell værtfall, alt stemte.

de nyere 24 ventilerne bruker vel samme blokk etter så va jeg har fått med meg. så vil tro det stemmer overens med dette også.

Posted

260 og 300 er m103 motorer. 300-24 er en m104. En helt annen motor mener jeg. Blir litt jobb å bytte over men alt er mulig.

Mener og ha hørt at m103 og m104 har samme blokk, men skal ikke påstå noe jeg ikke er sikker på =)

er vel mer topp, innsug osv som er forandret på m104 ? (hvis jeg ikke er på bærtur)

Posted

260 og 300 er m103 motorer. 300-24 er en m104. En helt annen motor mener jeg. Blir litt jobb å bytte over men alt er mulig.

Mener og ha hørt at m103 og m104 har samme blokk, men skal ikke påstå noe jeg ikke er sikker på =)

er vel mer topp, innsug osv som er forandret på m104 ? (hvis jeg ikke er på bærtur)

Er det jeg mener å ha funnet ut også, men er jo alltid greit å høre om noen har tråkket opp stiene før.

Vi får se, hadde jo vært moro med litt mer pulver i Merca :)