Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

 

Ett flott forum BTW :)

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg min første MB, og tenkte det skulle bli en E-klasse stasjonsvogn.

Jeg ser på finn,no at det er en del bruktimport og man får alt fra en 220 og opp til 350 2010+ modell med og uten 4matic (250 og opp med 4matic) for rundt 400k.

 

 

 

Da lurer jeg egentlig på om det er noe godt kjøp å kjøpe en 350 4matic som har gått 130+ for 400k? Jeg ser mange er utstyrt med airmatic, noe som kansje blir dyrt å skifte etter noen kilometer leser jeg her på forumet.?

 

Kravet mitt er egentlig minimum en 220 men ser jo at en 250 eller 350 fra tyskland er ikke så mye dyrere en mange norske 220 på finn.

Jeg går utifra at en tysk kjørt MB har gått på finere veier en det vi har i Norge?

 

Så en 220 som er gått alt fra 20 til 80k med greit utstyr eller en 250, 350 med eller uten 4 matic med 100 til 180k på telleren? what to choose??

Jeg er ikke nødt til å ha 4matic på noen måte eller en stasjonsvogn med 230ish hester men det skader da ikke :)

Noen som har noen innspill?

 

 

2012 og oppover blir veldig dyrt så det ser uaktuellt ut med tanke på nyere instrumenter etc.

Posted

Jeg har ikke sett nevnt vesentlig tull med airmatic på 212-bilene. På 211 kan det fort være litt, og setter man bilen på første og beste merkeverksted, koster det fort mye.

 

Som du sier, verken motor eller 4 matic skader. Begge deler blir man fort glad i.

 

Har du vurdert bensin? Vi handlet 211 i litt annet prissjikte, og kjøpte bensinbil. Da fikk vi mye mer for penga, og med gassdrift går den billigere enn dieselbilene. Jeg har skrevet litt om mine erfaringer med LPG i en egen tråd her på forumet.

Posted

Takk for svar.

 

Jeg har ikke vurdert bensin, men kjørte en 250 4matic og den var ok sprek, er vel samme motor som 200 og 220 med twinturbo? og litt annen styring til motor etter som jeg har forstått.

 

Mulig jeg lander på en 350 4matic med luft da :) W212 syntest jeg er en ekstremt "flott" bil.

Posted

Jeg vil anbefale å kjøpe 212  350 4MATIC med luft, da får du også V6 motor som høres og føles bedre ut.

Mercedes-Benz er sikker blitt bedre etterhvert som det komme nyere modeller og 212 er sannsynligvis betydelig bedre en 211.

 

Gamle biler koster penger uansett.

En bil som har gått i Tyskland er sannsynligvis bedre holdt enn en som har gått med skiboks hele året på norske veier

Tyskere vasker nemlig bilen sine oftere , men mange nordmenn gidder ikke vaske bilen sine mellom september og mai fordi de blir så fort møkkete

 

Hvor bor du hen ?, hvis du bor i Oslo/Akershus området stikk innom et bra MB verksted og spør dem.

feks snakk med Frode på Sandven hva du bør se etter.

 

eller så bør du vurdere 204 med samme motor feks denne. 8)

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48973213&editAd=true

 

 

 

 

Posted

212 bilene er kanskje for nye til at luftbelgene har begynt å gå?

Men når de går vil det nok svi noe helt sinnsykt... :(

 

Ikke nødvendigvis. Ikke det at det er billig, men en luftbelg bak ligger på 5000,-. Framme er det verre, 16640,- ettersom demper og luftfjær er i samme enhet. (priser fra Autoroyal)

Posted

For en person som kanskje ikke har 100.000 liggende i bakhånd vil det være idioti å kjøpe en brukt stor bil med 4matic og airmatic. Kjipt å få denne baksmellen uten å ha penger i bakhånd for slike uforutsatte hendelser.

Bedre å ta vanlig fjæring og heller bruke de 16.000kr*2 på ferie, enn å bruke det på to fjæring. Men har man råd, er ingenting bedre enn luftfjæring og 4matic

Posted

En bør heller bruke de på ny bil og prisfall i stedet? :lol: Er jo ingenting som er avgjort at det kommer til å bli feil på airmaticen eller 4maticen. Jeg har ikke hørt om store problemer på disse komponentene på 212en. Dog, jeg tror vi alle er enig i at det å eie en stor MB også koster sitt i vedlikehold.

Posted

At det koster litt med vedlikehold på bilen er helt greit det. Det som er litt surt, er å bruke 400k på en bil, så går det 4 mnd så har man en utgift på 30k++ pga airmaticen skaper seg :P

 

 

Vi får se, blir en 250  eller 350  når jeg kommer hjem fra jobb om en god uke :)

 

Takk for svar  :D 

 

 

Posted

212 bilene er kanskje for nye til at luftbelgene har begynt å gå?

Men når de går vil det nok svi noe helt sinnsykt... :(

 

Ikke nødvendigvis. Ikke det at det er billig, men en luftbelg bak ligger på 5000,-. Framme er det verre, 16640,- ettersom demper og luftfjær er i samme enhet. (priser fra Autoroyal)

Koster rundt 20000 å skifte en luftbelg bak på bos, og det er som regel dem som går, å da spiller det ikke noen rolle om man har airmatic el stasjonsvogn, er luftbelger på den også...

Min ble skiftet to belger bak når den had gått 50000.  Det gikk på garanti

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...