Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Har en W210 E220 CDI 2000 mod som nå er begynt å ryke endel.

Motoren er en 611961 og er chippet med Drakebox II. Den har, som forventet, ved box-chipping velta ut svart røyk ved pådrag. Men da kun ved skikkelig pådrag, slik som ved forbikjøring. Boksen har fungert knirkefritt.

Nå, f.eks, ved kjøring opp en bakke i ca 80 km/t så ryker den mer enn den gjorde før. Før så man nesten ingen eksos når man hadde et konstant turtall/pådrag. Nå ligger det en mørk dis etter meg.

Drivstofforbruket har økt fra 0,43 til 0,5 på langkjøring og når motoren blir varm, merker jeg mye vibrasjon i bilen når den står på tomgang.

Når den står i f.eks Drive, så er det pittelitt mer vibrasjon enn når den står i park.

Multireima ble skiftet for ca 1 mnd siden. Kan det være den som gjør at jeg får vibrasjoner i motoren. At f.eks vibrasjonsdemperen er slitt? Eller kan det være motorfestene? (Hvordan får jeg sjekket disse tingene?

Det skal sies at jeg for ca 3 mnd siden byttet injektor 1 og tettering. Tok ingen kompresjonstest av motoren.

Noen forslag til hva disse tingene kan komme av?

Bilens chassinummer: WDB2102061B210090

Posted

Jeg ville begynt med å fjerne trimmeboksen. svartrøyk tyder på dårlig forstøving av dieselen eller

en dyse som leverer for mye. En kompresjonstest er nok også å anbefale.