Jump to content

Lufteskrue

Ben

Recommended Posts

Er det noen som veit om lufteskruen på toppen av nivå-reg.-vent bak, er den samme som står i br. kalipt.? Om gjengene er standard og man kan bruke hvilken som helst lufteskrue?  :?

[vedlegget ble slettet av en administrator.]

Er det noen som veit om lufteskruen på toppen av nivå-reg.-vent bak, er den samme som står i br. kalipt.? Om gjengene er standard og man kan bruke hvilken som helst lufteskrue?  :?

Jeg var under der og koste meg for ikke lenge sida. Ikke godt å si om den er lik uten å ta ut og sjekke, men de er i hvertfall ikke veldig forskjellige. Jeg har noen bilder fra undersida hvis du vil ha viser ikke så mye mer enn hvor den er).

Neida. Trenger ikke bilde. Har vært der "live" selv. Den sitter nemlig dønn fast! Slo på den fastnøkkelen med en hammer men ikke f...n om den rikket seg. Så da ble den ødelagt (rund). Må sikker demont. ventilen:(

Neida. Trenger ikke bilde. Har vært der "live" selv. Den sitter nemlig dønn fast! Slo på den fastnøkkelen med en hammer men ikke f...n om den rikket seg. Så da ble den ødelagt (rund). Må sikker demont. ventilen:(

Hva er det egentlig du skal? Bytte olje? I såfall tror jeg likegodt du kan prøve å løsne slangene like før den går inn til demperen. Jeg byttet olje på min for litt sida. Ventilen løsnet greit, så det rant ut en ekstra halvliter der. Alternativt kan man bare tømme tanken og fylle med ny olje noen ganger. Koster jo ikke rare greiene for en liter hydraulikkolje.

Guest Bjørn Bakke

Hva jeg skal gjøre? Jo, jeg fikk vite i dette forumet at bilen ble lavere bak om jeg slapp ut noe "gammel" olje som sitter i akumulatorene og ventil. Måtte slippe ut trykket på vent. bak. (Ref. B E Jacobsen). Men den j¤%&%¤¤¤ satt fast!  :(. Har mont. senkefj.

Kan det vere mulig at den sitter så fast p gr a trykket? Løste det ene hyd. røret nærmest lufteskruen. Da "små-boblet" det ut væske v hj a trykket som var i h. rørene. Motor var ikke i gang. Da glemte jeg å se om nippelen kunne åpnes.  :x

Videre :Trykket forsvant. Åpnet opp det nederste røret og startet motor. Tappet av ca 5 - 7 dl. Skrudde alt til. Fylte på tanken.  Ingen forskjell.

Ville demontere ventilen bak for å kunne løse l. skruen. Men da satt det siste røret j%&&% fast også. Jeg tror og håper på at det er trykket i ventilen som har laget problemene og vil prøve igjen.

Det stemmer at bilen lå veldig lavt med nesten tomt system. Armen er justert. Men prob. er at jeg får ikke opp lufteskruen på toppen av ventilen. Tror at det var stort trykk der når jeg forsøkte og løse den (???). Ville demont. vent., men en kobl. til var fast. Prøvte ikke å løse på skruen etter at trykket var ute. Det er beskrevet tidligere her.

Så må jeg just. lysene i motor-rommet om jeg ikke får det til. Kanskje bare et luksus-probl. Mem, men....

[vedlegget ble slettet av en administrator.]