Jump to content

Recommended Posts

Posted

På 204 som jeg hadde virket det også.

Mener å huske å ha lest at det er IR signal som styrer dette og at man må holde fjernkontrollen mot førerdør håndtaket mens man trykker på knappene

Posted

Hvor sitter IR sensoren?

Hvordan  nullstiller man?

Savner virkelig denne funksjonen da jeg pleier å la soltaket stå vippet opp når jeg parkerer...

Posted

IR sensoren sitter i dørhåndtaket. Mest sannsynlig at det er den. Du kan holde nede begge knappene på fjernkontrollen i noen sekunder så skal det blinke 2 ganger i led da skal den være nullstilt

"Make sure IR sensor is clean (driver door handle).

Check the key battery: Press unlock, or lock button and the LED should light up briefly.

Restore factory setting: Press unlock and lock button simultaneously for couple of seconds until LED flashes twice. BTW you can switch between opening only driver’s door/fuel cap, or all doors/fuel cap"

Posted

Finnes det noen måte å se det infrarøde lyset med moderne hjelpemiddler? I "gammle" dager kunne man se det lyset med hjelp av et analogt videokamera, jeg har prøvd dette med kameraet på mobilen, men ingen suksess med det :(

Må vel finne frem det gammle analoge igjen for å se om nøkkelen sender signal :)

• 2 weeks later...
Posted

Hei. Jeg har tittet litt rundt på nettet. Er det ekstra utstyr som åpner og lukker vinduer på 211 med nøkkelen? Eller er det bare noe som ikke virkere på min bil. Mvh Helge

Skal dette funke automatisk når man låser bilen ??

Posted

Hos meg går vinduer og takluke igjen. Ingenting som går opp og det skal de vel heller ikke gjøre?

Komfortlåsing var det til og med på -92 w124 jeg hadde.

Posted

Hos meg går vinduer og takluke igjen. Ingenting som går opp og det skal de vel heller ikke gjøre?

Komfortlåsing var det til og med på -92 w124 jeg hadde.

Når du lukker skal det selvsagt gå igjen, men når du åpner på samme måte og holder nøkkel mot ir sensor så åpner i hvert fall alle vinduer og takluka seg på min...

Posted

De fleste Mercedes har vel denne funksjonen. Var til og med slik på min w210 E200 som var en 2001 model. På den jeg har nå har jeg to nøkler. Der virker det på den ene, men ikke på den andre. Tipper IR er defekt på den ene nøkkelen.

Fant ut en annen artig ting her i går.

Om jeg har vinduer / takluke åpen og trykker inn og holder "knappen for å resirkulere luft" så lukker vinduer og takluke seg. Trykker jeg på den igjen så åpner alt seg til samme posisjon som det var. Veldig praktisk :) Muligens ikke noe nytt for alle, men viste ikke dette fra før. Mercedes imponerer meg stadig med sånne kule småting! :)