Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det ble plutselig så stille i bilen min her om dagen. 2001 - W210.  Radioen hadde strøm, skiftet kanaler og alt ok, men ingen lyd. Plutselig kom lyden tilbake etter et par km kjøring, funket greit noen dager, men i går var den helt død. Benyttet da anledningen til å kjøpe en ny radio med DAB, bluetooth og full pakke. Da slipper jeg tvillingkort i den gamle Nokiaen, og kan legge den på hylla. I dag ble alt montert, og fungerte upåklagelig etter montering. Men nå i kveld var alt dødt igjen. Displayet på radioen er som normalt, men ingen lyd. Mistenker da at det er en boks som fordeler lyd ut til de mange høyttalerne rundt i bilen, og at den lever sitt eget liv. Hvor finner jeg denne boksen? Og hva kan feilen med den være?

Posted

Problemet løst.  :supz:

Etter å ha demontert både midtkonsoll, baksete og bagasjerom på forgjeves leting etter en fordelingsboks fant jeg feilen. Når jeg slo på radioen hørte jeg et svakt knepp i høyttaleren i førerdøra. Tok av dørtrekket og røsket i ledninger uten resultat. Tok så av koblingsstikkeren som ligger bak panelet ved parkeringsbremsen. Da ble det lyd i resten av bilen. Det viste seg at det var dårlig kontakt til diskanthøyttaleren oppe på døra. Koblet fra den, og nå er alt i orden.