Olav Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Det ble plutselig så stille i bilen min her om dagen. 2001 - W210. Radioen hadde strøm, skiftet kanaler og alt ok, men ingen lyd. Plutselig kom lyden tilbake etter et par km kjøring, funket greit noen dager, men i går var den helt død. Benyttet da anledningen til å kjøpe en ny radio med DAB, bluetooth og full pakke. Da slipper jeg tvillingkort i den gamle Nokiaen, og kan legge den på hylla. I dag ble alt montert, og fungerte upåklagelig etter montering. Men nå i kveld var alt dødt igjen. Displayet på radioen er som normalt, men ingen lyd. Mistenker da at det er en boks som fordeler lyd ut til de mange høyttalerne rundt i bilen, og at den lever sitt eget liv. Hvor finner jeg denne boksen? Og hva kan feilen med den være? Quote
Olav Posted June 21, 2014 Author Posted June 21, 2014 Problemet løst. Etter å ha demontert både midtkonsoll, baksete og bagasjerom på forgjeves leting etter en fordelingsboks fant jeg feilen. Når jeg slo på radioen hørte jeg et svakt knepp i høyttaleren i førerdøra. Tok av dørtrekket og røsket i ledninger uten resultat. Tok så av koblingsstikkeren som ligger bak panelet ved parkeringsbremsen. Da ble det lyd i resten av bilen. Det viste seg at det var dårlig kontakt til diskanthøyttaleren oppe på døra. Koblet fra den, og nå er alt i orden. Quote
Recommended Posts