naitsirhc Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Hei Har "nettopp" kjøp ny bil. Første gang jeg kjøper Mercedes : ) Får opp en melding i dashboard når jeg kjører. Noen som vet hva dette betyr? Quote
Megaoctane Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Dette er nok baksetebelte indikator. kan slås av i innstillinger. Quote
Will Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Viser hvem som evt. har/ikke har på seg belte i baksetet. Kommer også akustisk signal om noen tar av seg beltet bak mens bilen er i fart... Edit: Er ikke så sikker på om dette varselet kan slås av. Kan tenke meg at dette er en av de tingene som teller litt når Euro NCAP deler ut poeng... Quote
naitsirhc Posted June 20, 2014 Author Posted June 20, 2014 Hei igjen og takk for svar. Glemte å si at dette varselet kommer på når det ikke sitter noen i baksetet. Quote
Will Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Er ikke sensorer i baksetet som "sjekker" at noen faktisk sitter der. Kommer alltid opp når bilen settes i bevegelse. Hvis du ikke vil vente til det forsvinner av seg selv kan du trykke på OK knappen på rattet. Om du fester et belte eller to vil du se at symbolet der beltet er festet forandrer seg. Quote
Toalmar Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Det er som Will sier. Du får en annen farge på symbolet der noen sitter hvis de har på beltet. Symbolet blir også borte etter noen sekunder. En grei informasjon å få så vet man om beltet brukes av de i baksetet Quote
Recommended Posts