CHARLIE Posted June 19, 2014 Posted June 19, 2014 Det har oppstått et merkelig "problem" på min iPhone 5. Det tegnet som viser batteri-tid og antall % igjen av strøm har plutselig begynt å henge seg opp. Virker litt innimellom, og oppdateres om man skrur av og på telefonen. Er faktisk et veldig plagsomt "problem", siden man aldri vet hvor mye strøm man har igjen. Dette problemet oppsto for et par dager siden. Det er ingen andre "problemer", og batteriet lades ikke ut fortere enn normalt. Noen som har hatt lignende "problemer", og eventuelt noen som har gode råd eller vet hva som må gjøres for å fikse?? Quote
MercedesW124 Posted June 19, 2014 Posted June 19, 2014 Prøv hold inne av/på knapp og hjemknapp mens den er på til den slår seg av og eple kommer opp. Quote
Megaoctane Posted June 19, 2014 Posted June 19, 2014 Eventuelt full gjenoppretting. Ta en sikkerhetskopi i iTunes eller iCloud. Og kjør en nullstilling. Gjenopprett fra sikkerhetskopi når ferdig. Hvis fortsatt problem, er det hardware som forårsaker det og ikke software. Quote
CHARLIE Posted June 19, 2014 Author Posted June 19, 2014 Prøv hold inne av/på knapp og hjemknapp mens den er på til den slår seg av og eple kommer opp. Det har jeg gjort flere ganger til dagen siden dette oppsto Quote
CHARLIE Posted June 19, 2014 Author Posted June 19, 2014 ...Hvis fortsatt problem, er det hardware som forårsaker det og ikke software. Hva gjør jeg da?? Quote
Alexander Posted June 19, 2014 Posted June 19, 2014 Da ringer du dit du kjøpte telefon og reklamerer i hht til forbrukerkjøpsloven... Quote
Megaoctane Posted June 19, 2014 Posted June 19, 2014 Så lenge det ikke kan påpekes ved ytre skader eller vannskader, skal du kunne levere telefonen på service. Anbefaler Eplehuset. Www.eplehuset.no de tar i mot telefoner/iPad/mac selv om de ikke er kjøpt hos dem. Ellers må du kontakte dem du kjøpte denne av. Viktig å huske at det er forskjell på firma og vanlig forbruker hva gjelder garanti og rettigheter. Men det vet du:) Har fått to erstatningsenheter de siste 5 år. Klaget da innen to år var gått. PS. Ved knust skjerm eller selvforskyldte skader som du ønsker fikset kan man få en helt ny enhet isteden for 2700-3200 avhengig av type telefon og minne http://eplehuset.no/ofte-stilte-sporsmal/reparasjon-av-iphone/ Quote
CHARLIE Posted June 19, 2014 Author Posted June 19, 2014 Da ringer du dit du kjøpte telefon og reklamerer i hht til forbrukerkjøpsloven... Tror du det går? Er jo ikke akkurat ny telefon lenger, og MEGET velbrukt. Har sikkert hatt denne telefonen i snart 2 år nå . Har forresten skiftet et batteri også på den i vinter, og da har man vel allerede mistet alle muligheter til reklamasjon uansett hvor gammel den er?? Quote
MercedesW124 Posted June 19, 2014 Posted June 19, 2014 ..... PS. Ved knust skjerm eller selvforskyldte skader som du ønsker fikset kan man få en helt ny enhet isteden for 2700-3200 avhengig av type telefon og minne ...... Eller bytter delen som er ødelagt til en mye rimeligere pris. Tror du det går? Er jo ikke akkurat ny telefon lenger, og MEGET velbrukt. Har sikkert hatt denne telefonen i snart 2 år nå . Har forresten skiftet et batteri også på den i vinter, og da har man vel allerede mistet alle muligheter til reklamasjon uansett hvor gammel den er?? Hvis jobben er gjort skikkelig så er det ikke mulig å se at batteri er byttet. Fikk inn en vannskadet telefon en gang, den ble sendt til eple og de byttet den ut med ny. Så de sjekkes nok sjeldent. Quote
Megaoctane Posted June 19, 2014 Posted June 19, 2014 som sagt - i verste tilfelle kan du be om å få den erstattet i ny identisk enhet for den prisen som eplehuset oppgir. har fått byttet 1 iPad tidligere som poden knuste skjermen på. å betale 1500kr for reparasjon kontra 2200kr for en heeelt ny enhet - er ikke et kjempevanskelig valg. Quote
MercedesW124 Posted June 19, 2014 Posted June 19, 2014 Det er mulig å reparere på rimeligere steder også Quote
Megaoctane Posted June 19, 2014 Posted June 19, 2014 det er det ingen tvil om. men hvis telefonen er så sliten som det høres ut som, er det kanskje like greit å kjøpe en ny for halve prisen. Men det er tross alt opp til den enkeltes preferanser Quote
CHARLIE Posted June 19, 2014 Author Posted June 19, 2014 UPPPS :shock: Nå forsvant plutselig hele mail-loggen, og så lastet den inn 425 mailer på ny. Alt dette er jo gamle mailer som jeg har lest og slettet, men plutselig er dem ulest. All historikk på sendte mailer o.l. er også borte vekk Quote
Olav Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Kontakt disse: http://www.epledeler.no Flinke folk. Quote
KennethJ Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Det er byttet batteri sies det, jeg antar det er satt inn et uoriginalt batteri da..? Quote
CHARLIE Posted June 20, 2014 Author Posted June 20, 2014 Det er byttet batteri sies det, jeg antar det er satt inn et uoriginalt batteri da..? Er gjort hos iPhone-klinikken på Sandnes. Vil tro at det er uoriginalt ja. Quote
Thomas Madsen Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Uorginalt batteri kan være en feilkilde dessverre. Et batteri koster ikke veldig mye penger. Selv tar jeg vel 200 for å bytte slikt, skjerm på iphone5 er også blitt billigere. Quote
CHARLIE Posted June 20, 2014 Author Posted June 20, 2014 Uorginalt batteri kan være en feilkilde dessverre. Et batteri koster ikke veldig mye penger. Selv tar jeg vel 200 for å bytte slikt, skjerm på iphone5 er også blitt billigere. Hehe! Når du nevnte skjerm, så kom jeg på at jeg har jo fått skiftet det også hos iPhone klinikken i fjor sommer. Ikke mye igjen av den originale telefonen gitt Men kan dette virkelig lage slike problemer? Så lang tid etter? Quote
Lassen Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Har sjøl opplevd at dårlige batteriet ikke oppgir riktig prosent igjen så det er nok feilkilden! Quote
Thomas Madsen Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Kan jo være at batteriet er på vei til å ta kvelden, skjermen er det sjeldent feil med. Disse til iphone 5 har stort sett vært orginale da kopiskjermene har vært for dårlig. Det har begynt å komme enkelte skjermer nå som vistnok skal være greie... vistnok.... Kan jo være du har fått fuktskade da.... kan være maaange små ting som gjør dette. Quote
Olav Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Jeg har et par slike du kan få kjøpt. Ellers så er vel et par år regnet som normal levetid på en telefon i dag? Quote
CHARLIE Posted June 20, 2014 Author Posted June 20, 2014 Var på iPhone-klinikken da de åpnet i dag. Alt dette skyldtes batteriet ja. Kjøpte nytt batteri, og nå er telefonen i orden igjen :D Quote
MercedesW124 Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Var på iPhone-klinikken da de åpnet i dag. Alt dette skyldtes batteriet ja. Kjøpte nytt batteri, og nå er telefonen i orden igjen :D Måtte du betale for nytt batteri da de hadde gitt deg en del med feil på?? Quote
Thomas Madsen Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Var på iPhone-klinikken da de åpnet i dag. Alt dette skyldtes batteriet ja. Kjøpte nytt batteri, og nå er telefonen i orden igjen :D Måtte du betale for nytt batteri da de hadde gitt deg en del med feil på?? 1år gammelt batteri på en "velbrukt" iphone... Tror du skal se laaangt etter noen garanti på noe sånt.. Da har dem vært hyggelig isåfall Quote
Recommended Posts