Tor Erik Skaug Posted June 19, 2014 Posted June 19, 2014 Tenke å gjøre om fargen i bestillingen på bilen min.. men er usikker på hvilken hvit jg skal ha.. er det noen fordeler/ulemper med de to fargene? Quote
Megaoctane Posted June 19, 2014 Posted June 19, 2014 Jeg hørte med mesteren av detailing - ØHN, når jeg var i samme båt. Mitt spørsmål gjaldt polarhvit eller sølv metallic. Jeg håper det er greit for ham at jeg poster svaret hans her:) "Mercedes har hard lakk, men tåler ikke berøring spesielt godt og har like mye riper som andre merker. Det er klarlakk over både hvit og sølv, så det spiller mindre rolle hvilken av de fargene det er. Sølv metallic skjuler nok slitasje og riper best av de to. Hvit krever en ekstra grundig rens med jevne mellomrom for å se virkelig bra ut. Velg det du liker best av de to, forskjellen i vedlikehold er ikke stor. Kun sort uten metallic er virkelig krevende å holde pent." Jeg gikkfor polarhvit. Meatiallic hvit var ikke hvit nok. Quote
Tor Erik Skaug Posted June 19, 2014 Author Posted June 19, 2014 Hvet du hvordan det er med falming osv uten metallic Quote
Megaoctane Posted June 19, 2014 Posted June 19, 2014 Så lenge det er klarlakk på bilen vil den nok ikke falme. Metallic har litt aluminium metall i fargen mener jeg som gir mer glans. Men føler ikke at glansen synes på hvit/metallic hvit uansett. Quote
J-D Posted June 19, 2014 Posted June 19, 2014 Fatter har Diamond white metallic på sin 2012 CLS. Den fargen er litt " mykere " og ikke så sterk kanskje som disse standard " kjøleskap-hvite " fargene, men den er fantastisk fin i sollys og ser deretter veldig eksklusiv ut. Men den koster også en del ekstra. Quote
Tor Erik Skaug Posted June 20, 2014 Author Posted June 20, 2014 Var i dag å sa på to biler en med metalic å en uten... å den med metalic var penest å holder seg sikkert lengere pen i lakken Quote
Recommended Posts